خانه هوشمند Intelligent Home

خانه هوشمند Intelligent Home

حمام خودكار

در ادامه شما جهت استفاده از سونا و جكوزي مي­خواهيد وارد حمام شويد. به محض ورود به حمام و بدون استفاده از هيچ كليدي، چراغ­هاي حمام حضور شما را تشخيص داده و روشن مي­شوند و تا مادامي كه شما در حمام حضور داريد، روشن باقي خواهند ماند.

خانه هوشمند خانه هوشمند

كنترل تجهيزات آشپزخانه

پس از خروج از حمام و مراجعه به آشپزخانه ملاحظه خواهيد نمود كه قهوه ساز، قهوه شما را به صورت داغ آماده نموده است و براي صرف آن به قسمت پذيرايي مراجعه مي­كنيد.

خانه هوشمند خانه هوشمند

سناريوي تماشاي تلويزيون

به عنوان مثال دوست داريد در هنگام صرف قهوه، يك مسابقه فوتبال را ملاحظه كنيد. براي اين كه شرايط منزل جهت ديدن يك مسابقه جذاب فوتبال آماده گردد، كافي است دكمه سناريوي تماشاي تلويزيون را بر روي ريموت كنترل ساختمان هوشمند فشار دهيد. پس از آن پرده­ها جهت كاهش نور بسته           مي­شوند، برخي از چراغ­ها خاموش شده، برخي ديگر نورشان كم مي­شود، سيستم سرمايش و گرمايش به دماي مطلوب شما در هنگام ديدن تلويزيون تغيير وضعيت مي­دهد.

خانه هوشمند خانه هوشمند

انجام كليه فعاليت ها تنها با استفاده از يك ريموت كنترل

حال در نظر بگيريد كه براي ديدن تلويزيون،DVD  ، ماهواره و ضبط صوت،بايد براي هر كدام از يك ريموت كنترل استفاده كنيد، اين تنها در صورتي است كه ريموت كنترل­هاي مربوط به اسپليت را به آن اضافه نكنيم!

اما در ساختمان هوشمند شما تنها و تنها به يك ريموت كنترل نياز داريد و از طريق ريموت كنترل ساختمان هوشمند نه تنها قادر خواهيد بود كليه سيستم­ها را كنترل نماييد، بلكه كليه تجهيزات داراي ريموت كنترل همانند تلويزيون، ماهواره، DVD ، اسپليت و غيره را نيز توسط همان ريموت كنترل ساختمان هوشمند مي­توانيد كنترل نماييد.

در حين ديدن تلويزيون مي­خواهيد بدانيد كه آيا چراغ مربوط به آشپزخانه روشن است يا خير؟ فقط كافي است بر روي ريموت كنترل ساختمان هوشمند، وضعيت چراغ مذكور را مورد بررسي قرار دهيد. بنابراين ريموت كنترل­هاي مورد استفاده در ساختمان هوشمند قادر مي­باشند، بدون نياز به ديد مستقيم و تا فاصله 100 متر تجهيزات را مورد كنترل و نظارت قرار دهند.

خانه هوشمند خانه هوشمند

سناريوي مهمان

حال فرض كنيد مهمان داريد به محض ورود مهمانان و جهت آماده سازي تمام بخش­ها همانند نور پردازي، سرمايش و گرمايش و … تنها لازم است كليد سناريوي ورود مهمان را بر روي ريموت كنترل فشار دهيد.در اين حالت تمامي چراغ­هاي خانه به حالت از قبل تعريف شده در مي­آيند، به عنوان مثال چراغ­هاي دكوراتيو روشن مي­شوند تا تابلوها و معماري داخلي ساختمان بيشتر به چشم آيد، چراغ راهروها و لوسترها قسمت پذيرايي روشن مي­شود و سيستم پخش صوت به صورت خودكار شروع به پخش يك موزيك ملايم مي­كند و سيستم سرمايش و گرمايش نيز به حالت تعريف شده براي مهمان تبديل مي­شود.

خانه هوشمند خانه هوشمند

سناريوي صرف شام

حال زمان صرف شام فرا مي­رسد، پس از هدايت مهمانان به قسمت پذيرايي، شما كافي است بر روي ريموت كنترل دكمه مربوط به سناريوي شام را فشار دهيد.پس از آن چراغ­هاي موجود بر روي ميز شام به صورت رمانتيك نورشان كم مي­شود، چراغ­هاي اصلي قسمت پذيرايي خاموش شده و چراغ­هاي مخفي روشن مي­شوند، همچنين سيستم سرمايش و گرمايش براساس حالت تعيين شده در هنگام شام كار مي­كند و شما با استفاده از همان ريموت كنترل، مي­توانيد به سادگي موزيكي متناسب با شام انتخاب كنيد.

خانه هوشمند خانه هوشمند

سناريوي خواب

پس از صرف شام و رفتن مهمانان، موقع رفع خستگي و استراحت فرا مي­رسد و شما قصد داريد براي خواب آماده شويد بهتر است نگران چيزي نباشيد، فقط كافي است به اتاق خواب مراجعه نموده و در رختخواب دراز بكشيد. با فشردن يك دكمه، خانه براي سناريوي خواب آماده مي­شود. تمامي چراغ­هاي خانه خاموش مي­شود. چراغ موجود در اتاق خواب نورش كم مي­شود، سيستم دزدگير خانه فعال شده و شما مي­توانيد باز و يا بسته بودن درب­ها و پنجره­ها را نيز بر روي ريموت كنترل خود چك كنيد.

خانه هوشمند خانه هوشمند

كنترل روشنايي خودكار

حال فرض كنيد در نيمه­هاي شب نياز داريد به سرويس بهداشتي مراجعه كنيد. به محض آنكه درب اتاق خواب را باز مي­كنيد، چراغ­هاي مسير تا سرويس بهداشتي به صورت خودكار و با نور كم كه چشم شما را در تاريكي اذيت نكند و بقيه اهالي خانه را بيدار ننمايد، روشن مي­شود و شما به راحتي مي­توانيد تا سرويس بهداشتي راه خود را پيدا نماييد.

خانه هوشمند خانه هوشمند

سرويس بهداشتي خودكار

به محض ورود به سرويس بهداشتي، وجود شما تشخيص داده مي­شود و چراغ و فن سرويس بهداشتي به صورت خودكار روشن مي­شوند، بدون آنكه به دخالت شما نياز باشد. به محض خروج از سرويس بهداشتي چراغ آن خاموش شده و فن آن براي مدتي روشن باقي خواهد ماند.

خانه هوشمند خانه هوشمند

سناريوي خروج از خانه

در صبح روز بعد شما آماده رفتن به يك سفر خواهيد شد. فقط كافي است چمدان خود را برداشته و آماده رفتن باشيد و تمامي سيستم­ها را به خانه هوشمند بسپاريد. در هنگام خروج از منزل و در نزديك درب ورودي، مانيتور لمسي قرار دارد كه شما فقط كافي است كليد خروج از خانه را بر روي آن لمس كنيد. بدين ترتيب خانه هوشمند كليه چراغ­هاي لازم را خاموش كرده، وسايل برقي همانند اتو و چاي ساز را از برق جدا مي­كند، وضعيت باز و يا بسته بودن درب­ها و پنجره­ها را به اطلاع شما مي­رساند، پرده­ها را بسته و دزدگير منزل را فعال مي­سازد.

خانه هوشمند خانه هوشمند

كنترل و نظارت بر خانه از راه دور

شما در يك شهر ديگر و در هنگام مسافرت و به جهت آنكه خيالتان از بابت امنيت منزل راحت باشد دوست داريد به نوعي حضور خود در خانه را شبيه سازي نماييد تا در صورتي كه كسي خانه را زير نظر داشته باشد متوجه غيبت شما نشود. كافي است شماره تلفن خانه را با موبايل و يا تلفن معمولي بگيريد و پس از ورود رمز عبور، قادر خواهيد بود تمام سيستم­هاي خانه را تحت كنترل و نظارت قرار دهيد.

به عنوان مثال مي­توانيد پرده­ها را باز و بست كنيد،چراغ ها را روشن و خاموش كنيد،چك كنيد كه آيا چراغي روشن يا خاموش است، وسيله برقي در حال كار است و مهم تر از آن بتوانيد فضاي سبز خود را آبياري نمايد!

خانه هوشمند خانه هوشمند

شرکت پارس پندار

تلفن: 3210931 – 0131

همراه: 09115556640 

آدرس: گیلان , رشت , روبروی اداره برق , ساختمان ملت , ط 2 , واحد1

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

13 + ده =

پارس پندار خارج از خانه خانه هوشمند Intelligent Home رشت سرویس بهداشتی خودکار کنترل روشنایی خودکار کنترل و نظارت بر خانه از راه دور گیلان
118iran
WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera