اقامتگاه بوم گردی خانه صفا در کاشان

اقامتگاه بوم گردی خانه صفا در کاشان

درباره ما:

خانه ی صفا يكي از عمارت هاي مجموعه ی تاريخي بني طبا، در حياطي به سبك معماري گودال باغچه است كه قدمت بنا به اوايل دوره ی پهلوي اول و حياط و سرداب های آن به دوره ی صفويه بر مي گردد.
مجموعه ی تاريخي بني طبا شامل چهار حياط ، یک کارگاه قدیمی پارچه بافی و یک آب انبار بوده كه از دوران صفويه تا اوايل دوره ی پهلوي اول ساخته شده است.
قدمت خانه بيش از ٣٥٠ سال مي باشد. در آن زمان بزرگان بيدگل از ميرزا معصوم طباطبائي كه از توليد كنندگان و تجار بنام پارچه ( شعر بافي) بود دعوت كردند تا با خانواده از زواره به بيدگل مهاجرت كنند و به اين شكل سنگ بناي خانه گذاشته شد.
در اواخر قاجاريه يكي از نوادگان ميرزا معصوم به نام حاج آقا شهاب بني طبا دوباره خانه را بازسازي و تجارت پارچه را احيا مي كند.
اين روزها قسمتي از اين مجموعه تاريخي توسط زوج طبيعت گرد، علي محسني و نسترن سعادتي تبديل به اقامتگاه بوم گردي شده است با ظرفيت ٤٠ نفر براي تورهاي طبيعت گردي و تاريخي ، سفرهاي دسته جمعي دوستانه و خانوادگي.
در سرداب اصلي ،رستوراني سنتي با غذاهاي خانگي ميزبان مهمانان كوير زیبای مرنجاب است.

اینستاگرام:

تلگرام:

ایمیل:

سایت:

آدرس:

118ایران اقامتگاه اقامتگاه بوم گردی خانه صفا اقامتگاه بوم گردی خانه صفا در کاشان اقامتگاه در کاشان بانک مشاغل کشور بوم گردی خانه صفا خانه صفا کاشان کاشان
118iran
WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera