دکتر محمود الماسی در تهران

دکتر محمود الماسی در تهران

نوع فعالیت:

متخصص پوست , مو و زیبایی

 

پذیرش:

۱۵ الی ۱۹ یکشنبه الی چهارشنبه

 تلفن:

آدرس:

تهران

 

توضیحات:

طریقه تشخیص نوع پوست

بسیاری از مردم نوع پوست خود را نمی‌شناسند. خصوصا که پوست همواره در حال تغییر است. برای این منظور یک امتحان ساده جهت تشخیص نوع پوست در نظر گرفته شده که تا حد قابل قبولی معتبر می‌باشد.

آموزش تشخیص نوع پوست

صبح پس از برخاستن از خواب باید صورت را با آب و صابون شست، سپس آن را خشک نموده و هیچ ماده ای روی آن استفاده نکرد. در طی روز مرتبا با انگشت روی بینی و گونه ها را لمس می‌کنیم. این کار باید تا ساعت ۵ بعد از ظهر ادامه یابد. در صورتیکه دریک قسمت احساس پوسته پوسته شدن کردید و هیچ اثر چربی تا ساعت ۵ بعد از ظهر مشاهده نشد، آن ناحیه بسیار خشک است، اگر احساس چربی نداشته ولی پوسته پوسته نیز نشده باشد، پوست خشک و اگر فقط کمی چرب شده باشد پوست نرمال است.

در مورد پوست چرب تا هنگام ظهر پوست خیلی چرب می شود و اگر تا یک ساعت پس از شستن پوست چرب بود آن پوست بسیار چرب است. در پوست‌های مختلط ترکیبی از موارد بالا دیده می شود طوری که نواحی پیشانی و روی بینی چرب و گونه ها خشک می‌شوند و بسیار هم شایع است.

تقسیم بندی انواع پوست و مو و نحوه مراقبت از آنها

پوست چرب

علت چرب بودن پوست افزایش فعالیت غدد سباسه و ترشح بیش از حد سبوم بر روی پوست است . همانطوری که می­دانیم ترشح سبوم بعلت تحریک هورمونهای جنسی صورت می­گیرد ، بنابراین بعد از سن بلوغ پوست چرب می­شود.

میزان تأثیرپذیری غدد سباسه از هورمونها کاملاً ارثی است، بنابراین بطور خلاصه می­توان گفت که پوست چرب می­تواند ارثی باشد، اما معمولا با افزایش سن از میزان ترشح سموم کاسته می­شود بطوریکه پوستی که در دوران بلوغ کاملاً چرب بوده بعداً می‌تواند به پوست نرمال و یا حتی خشک تبدیل شود تغذیه تأثیری بر افزایش ترشح غدد سباسه ندارد. اما تا حدی می­توان فعالیت‌های فیزیکی را مؤثر دانست پس چرب بودن پوست دارای علل داخلی است.

نحوه مراقبت ازپوست چرب:

روزي ۲ مرتبه صورت خود را با شوينـده هـاي مـلايـم و آب سرد بشوييد تا منافذ پوستتان بسته گردد، همواره از شوينده هاي ملايم و غير چرب و حاوي الكل یا ژلهای مخصوص پوست چرب استفاده كنيد، در پوست چرب استفاده از صابونهای معمولی محدودیتی ندارد ، اما توصیه می‌شود جهت حفظ PH پوست از صابونهایی با PH اسیدی یا خنثی استفاده نمود و بعد از خشک کردن از تونر مخصوص پوست چرب استفاده کنید.

تونر ها محلولهائی هستند که بیشتر جنبه درمانی دارند و مکمل های پاک کننده ها هستند و عوامل ضد براقی و ضد چربی در آنها وجود دارد. در پوست چرب نیز می­توان از شیرپاک کن استفاده کرد . شیرپاک کن های پوست چرب دارای چربی کمتری هستند اما توصیه می­شود حتما بعد از استفاده از شیرپاک کن از تونرهای ( لوسیون ) مخصوص پوست چرب که حاوی الکل بیشتری هستند و یا مواد قابض (Astringen) استفاده کرد.

شرایط نگه داری از پوست و مو چرب

افراد دارای پوست چرب به مدت طولانی در معرض نور خورشید نباید قرار بگیرند چون هم آفتاب و هم تعرق باعث تشدید جوش ها می شوند. ضد آفتاب­های کاربردی و مواد آرایشی باید چربی کم و ترجیحاً بدون چربی ( oil free ) باشند. استفاده از ضد آفتاب های چرب روی پوست چرب باعث احساس سنگینی پوست ، عرق کردن ، ایجاد کومدون و آکنه می­شود . بعلت ضخیم بودن پوستهای چرب مصرف لایه بـــردارهای مکانیکی (اسکـراب) و شیمیایی (اسیدها و مواد کراتولتیک) توصیه می­شود.

پاکسازی مناسب پوست چرب

پوست چرب باید مرتب پاکسازی سالنی شود. در پاکسازی سالنی با کمک مواد و دستگاههای مخصوص چربی پوست را از عمق پوست بیرون کشیده و مواد لازم پوست را به خورد آن می دهند. فرایند پاکسازی باعث روشن تر شدن و به حداقل رساندن جوشها می شود. و همچنین از لکه زدن جلوگیری می کند. همچنین باعث در آمدن کومودونها یا دانه های سر سیاه پوست می شود. پوست چرب هم احتیاج به رطوبت دارد پس رطوبت را توسط مرطوب کننده های بدون چربی و حاوی آبرسان ( هومکتانت ) به پوست خود بدهید. از غذاهاي سرخ شده و شكلات كمتر استفاده كنيد.

ماسکهای مناسب پوست چرب عمدتاً از ماسکهای جاذب چربی (ماسک خاک رس) می­باشد که چربی اضافه را از سطح پوست برمی­دارد. در پوست چرب ساده بخور محدودیتی ندارد و می­توان بخور دادن را تا نرم شدن کامل سلولهای لایه شاخی انجام داد و بدنبال آن از اسکراپ استفاده کرد.

مواد آرایشی مناسب پوست چرب

مواد آرایشی مناسب پوست چرب اکثراً موادی بر پایه پودری می­باشند . مواد آرایشی پودری در دو نوع فشرده(پنکیک) و غیر فشرده در بازار یافت می­شوند که انواع غیر فشرده آن بعلت قدرت بیشتر در جذب چربیمناسب­تر هستند . بعلاوه اینکه پودرها باعث مات تر شدن ظاهر براق پوست می­شوند و از این نظر نیز مفید هستند.

118ایران بانک اطلاعات مشاغل ایران تهران دکتر محمود الماسی دکتر محمود الماسی در تهران زیبایی متخصص پوست مو مو و زیبایی
118iran
WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera