دکتر الهام بهفروزی دندانپزشک در تهران

دکتر الهام بهفروزی دندانپزشک در تهران

دکتر الهام بهفروزی در تهران

دکتر الهام بهفروزی دندانپزشک در تهران

نوع فعالیت:

دندانپزشک

متخصص درمان ریشه (اندودنتیکس)

شماره نظام پزشکی:

۴۷۶۸۰

پذیرش:

روزهای یکشنبه و سه شنبه و چهارشنبه ساعت ۹ الی ۱۲

با تعیین وقت قبلی

تلفن:

۰۲۱-۳۳۱۲۸۲۵۵

آدرس:

تهران , میدان شهدا , خیابان مجاهدین , روبروی ایستگاه بهنام , نبش کوچه مجاهد , پلاک ۱۹ , طبقه ۱

 

توضیحات بیشتر:

مباحثی که در این تخصص مورد بررسی قرار می‌گیرند شامل موارد زیر می‌باشند:

زیست شناسی پالپ دندان و بافت‌های پری‌رادیکولرآسیب‌های پالپ و بافت‌های پری‌رادیکولرتشخیص و طرح درمانبی‌حسی موضعیایزولاسیونرادیوگرافی  اندودُنتیکوسایل اندودُنتیکآناتومی داخلیتهیهٔ حفرهٔ دسترسی و تعیین طول کارکردپاکسازی و شکل‌دهی کانالپر کردن کانال ریشهمیکروب‌شناسی اندودُنتیکحوادث حین درماندرمان مجددحفاظت پالپدرمان ریشه‌های تکامل‌نیافتهسفید کردن دندان‌های تغییر رنگ یافتهجراحی اندودُنتیکدرمان دندان‌های ضربه‌دیدهدرمان‌های جانبی اندودُنتیکشکستگی‌های طولی دنداندرمان‌های دارویی در اندودانتیکس

تعریف اندو یا اندودونتیکس؟

‌دندان مرکب از یک ساختمان سختی است که بافت نرم زنده ای را احاطه کرده است. این قسمت نرم مرکزی، پالپ (دراصطلاح عامیانه، عصب) نام دارد که شامل سلولها، عروق خونی و اعصاب می باشد. اندودونتیکس شاخه ای از علم دندانپزشکی است که وظیفه تشخیص و درمان پالپهای آماسی و بیمار شده را به عهده دارد.

چه عواملی سبب آماس و بیماری پالپ می گردند؟

‌پوسیدگیهای دندانی اگر درمان نشوند، بعد از تخریب مینا و عاج به پالپ رسیده و باعث التهاب و ناراحتی آن می گردند. علاوه بر پوسیدگی، عوامل دیگری چون سابقه ضربه ناگهانی به دندان، پرکردگی های عمیق، شکستگی و ترک دندان، تحلیل و سایش شدید دندانها و بیماریهای پیشرفته لثه در ایجاد آماس و بیماری پالپ نقش دارند.

علائم بیماری پالپ چیست؟

‌برخی از علائم پالپ آماسی شامل درد ادامه داربه هنگام نوشیدن مایعات سرد و یا گرم، درد خود بخودی، درد هنگام جویدن و یا حتی موقع دراز کشیدن می باشد. گاهی نیز با توجه به سیر بیماری پالپ، ممکن است بیمار درد نداشته باشد. علائم ظاهری پالپ بیمار ممکن است وجود پوسیدگی عمیق و یا وجود ضایعه در انتهای ریشه، تورم و یا تخلیه چرک از دندان و یا انتهای آن باشد.

دندان حفظ می شود.

▪ وجود دندان باعث حفظ استخوان نگهدارنده آن می گردد.

عوارض عدم درمان چیست؟

▪ آبسه

▪ درد

▪ عفونت شدید

▪ نهایتاً از دست دادن دندان خواهد بود.

درمان جایگزین چیست؟

‌در بعضی موارد و شرایط می توان معالجه ریشه را به اندکی بعد موکول کرد. در مواردی که دندان کشیده می شود درمان ، جایگزینی آنها با دندانهای مصنوعی (پروتز ثابت و یا ایمپلنت) می باشد که به مراتب گرانتر است.

چند جلسه وقت برای درمان ریشه دندان لازم است؟

‌معالجه ریشه اکثر دندانها را می توان در یک جلسه انجام داد ولی بعضی از دندانها ممکن است به دو یا چند جلسه زمانی نیاز داشته باشند که در این موارد دندانها در پایان جلسات معمولاً پانسمان موقت می گردند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

سه + هفت =

118ایران انرودنتیکس در تهران تهران دکتر الهام بهفروزی دکتر الهام بهفروزی در تهران دکتر الهام بهفروزی دندانپزشک دکتر الهام بهفروزی دندانپزشک در تهران دکتر بهفروزی دکتر بهفروزی در تهران دکتر بهفروزی دندانپزشک دندانپزشک در تهران متخصص درمان ریشه در تهران متخصص درمان ریشه دکتر بهفروزی
118iran
WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera