دکتر خسرو جامه بزرگی در زابل

دکتر خسرو جامه بزرگی در زابل

دکتر خسرو جامه بزرگی در زابل

دکتر خسرو جامه بزرگی در زابل

نوع فعالیت :

متخصص مغز و اعصاب

نوار مغزی , نوار اعصاب و عضله

سونوگرافی عروق مغزی

پذیرش :

از ساعت ۱۴ الی ۲۱ همه روزه بجز ایام تعطیل

تلفن :

۰۵۴-۳۲۲۳۲۳۳۵

آدرس :

سیستان و بلوچستان , زابل , خیابان بعثت , ساختمان پزشکان , نبش بعثت ۷

توضیحات بیشتر:

در انسان؛ مغز و نخاع مجموعاً بخش دستگاه عصبی مرکزی (CNS) را تشکیل می‌دهند که وظیفه آن دریافت وضعیت درونی و بیرونی بدن از دستگاه عصبی پیرامونی (PNS) موجود در نقاط مختلف بدن، پردازش پیام‌های دریافتی و صدور فرمان‌های مرتبط است.

مغز شامل نیمکره‌های مخ، مخچه و ساقه مغز است. بیشتر حجم مغز را نیمکره‌های مخ تشکیل می‌دهند. نیمکره‌های مخ باعث می‌شوند تا انسان بتواند فکر کند و حرف بزند و مسائل را حل کند.
نیمکره چپ فعالیت‌های نیمه راست بدن و نیمکره راست فعالیت‌های نیمه چپ بدن را کنترل می‌کند. اما آن‌ها همکاری هم دارند مثلاً در موقع نگاه کردن.

هر دو نیم کره به‌طور همزمان از همه بدن اطلاعات را دریافت و پردازش می‌کنند. هر نیم کره کارهای مخصوص به خود را نیز دارد؛ مثلاً نیم کره چپ به توانایی استدلال و ریاضیات و نیم کره راست مخ در مهارت‌های هنری تخصص یافته‌است. مخچه هم مرکز برخی تعادل بدن است و با ورزش‌های مانند ژیمناستیک و بندلغزی تقویت می‌شود.

بخش دیگر مغز، ساقه مغز است که اتصال‌دهندهٔ مخ و مخچه به نخاع است. ساقه مغز شامل سه بخش است: مغز میانی، پل مغزی و بپبصل النخاع. بصل النخاع در بالای نخاع است و مرکز فعالیت‌های غیرارادی بدن است و برای همین مشهور، به گره حیات است. مخ شامل لوب‌های مختلفی است

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

8 + دوازده =

118 ایران 118ایران بانک اطلاعات مشاغل ایران دکتر جامه بزرگی در زابل دکتر جامه بزرگی متخصص مغز و اعصاب در زابل دکتر خسرو جامه بزرگی دکتر خسرو جامه بزرگی در زابل دکتر خسرو جامه بزرگی سونوگرافی عروق مغزی در زابل متخصص مغز و اعصاب در زابل متخصص مغز و اعصاب دکتر جامه بزرگی متخصص مغز و اعصاب دکتر جامه بزرگی در زابل
118iran
WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera