مرکز مشاوره ژنتیک شیراز دکتر آریا جان خواه

مرکز مشاوره ژنتیک شیراز دکتر آریا جان خواه

مرکز مشاوره ژنتیک شیراز دکتر آریا جان خواه

مرکز مشاوره ژنتیک شیراز دکتر آریا جان خواه

نوع فعالیت:

متخصص کودکان

مشاوره ژنتیک

مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از بارداری و حین بارداری

بیماری های ارثی و ازدواج فامیلی

پذیرش:

روزهای فرد , صبح ها , ساعت ۹ الی ۱۳

روزهای زوج , عصرها , ساعت ۱۶ الی ۲۰

تلفن:

۰۷۱-۳۲۳۱۷۶۶۵

همراه:

۰۹۳۰۹۷۰۱۹۰۰

آدرس:

فارس , شیراز , خیابان ملاصدرا , ابتدای خیابان اردیبهشت , ساختمان آینه , طبقه پنجم

توضیحات بیشتر:

مشاوره ژنتیک چیست و هر آنچه که باید از مشاوره ژنتیک بدانید!

ژن  واحد فیزیکی و پایه ای وراثت است. حدود ۱۵۰ سال پیش اولین بار اصطلاح ژن مورد استفاده قرار گرفت و در آن زمان دانشمندان نمی دانستند که ماهیت و ساختار ژن ها از چه چیزی ایجاد شده.

حدود ۷۰ سال پیش اولین بار ساختار فیزیکی DNA شناسایی شد و به سرعت مشخص شد که ژن ها از جنس DNA هستند.

امروزه ما می دانیم که DNA از ترکیب چهار مولکول ساختاری با نام های آدنین (A)، سیتوزین (C)، گوانین (G) و تیمین (T) ساخته شده اند و در زنوم هر فرد ترکیبی از ۳/۳ میلیارد از این چهار مولکول قرار گرفته است.

ترتیب قرار گیری این چهار مولکول بر روی زنجیره های DNA را توالی یا سکانس ژن می نامند که در بین انسان های مختلف بیش از ۹۹/۹ درصد شباهت وجود دارد و تمامی تفاوت های ما انسانها ناشی از همان کمتر از ۰/۱ % تفاوت بین توالی DNA هایمان می باشد.

این نوکلئوتیدها پشت سر هم قرار گرفته اند و مثل یک رمز تمام صفات و خصوصیات را کد می کنند و این را به نسل بعدی منتقل می کنند.

ژن ها همانند یک رمز و یا یک دستورالعمل می مانند و سلول های بدن با استفاده از اطلاعات و توالی موجود در هر ژن (که در واقع بخشی از یک مولکول DNA می باشد) برای ساخت پروتئین ها استفاده می کنند.

پروتئین ها ابزار های عملکردی سلول ها می باشند و از طریق آنها صفات مختلف ایجاد می شوند. به عنوان مثال رنگ پوست، مو و یا چشم افراد از طریق ژن های آنها مشخص می شود. این ژن مسئول رنگ پوست است که باعث ساخته شدن پروتئین سازنده رنگ می شود.

میزان فعالیت این پروتئین که توسط توالی ژن تعیین می شود می تواند مقدار رنگدانه های موجود در پوست هر فرد را مشخص کرده و باعث روشن یا تیره بودن بودن رنگ پوست شود. سایر صفات ما نیز به همین شکل ایجاد می شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

4 × 2 =

118 ایران دکتر آریا جان خواه دکتر آریا جان خواه در شیراز دکتر جان خواه در شیراز دکتر جان خواه متخصص کودکان در شیراز شیراز مرکز مشاوره ژنتیک مرکز مشاوره ژنتیک در شیراز مرکز مشاوره ژنتیک دکتر آریا جان خواه مرکز مشاوره ژنتیک شیراز دکتر آریا جان خواه
118iran
WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera