دکتر مهسا حاج رحیمی در اصفهان

دکتر مهسا حاج رحیمی در اصفهان

دکتر مهسا حاج رحیمی در اصفهان

دکتر مهسا حاج رحیمی در اصفهان

دکتر مهسا حاج رحیمی

نوع فعالیت:

جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی

مشاوره پیش از بارداری و مراقبت های دوران بارداری

پیشگیری از ناهنجاری های مادرزادی

جراحی و درمان بیماری های زنان و زایمان

معاینات دوره ای غربالگری بیماری های بدخیم بانوان

انجام اعمال زیبایی زنان

پذیرش:

یکشنبه و چهارشنبه از ۱۶ الی ۲۰

تلفن:

۰۳۱-۳۱۳۱۸۵۰۴

همراه:

۰۹۳۷۴۸۶۹۶۰۸

آدرس:

اصفهان , خیابان جی , مقابل هتل نگین , نبش کوچه ۸۳ , ساختمان آریا , طبقه اول , واحد ۱ , جنب سونوگرافی ارگ

توضیحات بیشتر:

تشخیص و درمان بیماری‌های زنان مانند قاعدگی دردناک ، اختلالات قاعدگی ، سرطانهای رحم ، سرطان تخمدان ، سرطان دهانه رحم ، سرطان واژن ، نزدیکی دردناک ، کیست تخمدان ، پیچ‌خوردگی تخمدان ، عفونت دستگاه تناسلی (واژینیت)  و … در این رشته مورد بحث قرار می‌گیرند.

همچنین بارداری ، سیر و کنترل آن و انجام زایمان طبیعی یا عمل سزارین و عوارض آن نیز در این بخش قرار دارند. بیماری‌هایی مانند اکلامپسی و پره‌اکلامپسی ، حاملگی خارج‌رحمی ، سقط خودبه‌خودی ، جداشدن جفت ، زایمان سخت  و …

اختلال قاعدگی {{انگلیسی|Menstrual disorder} } به بر هم خوردن طبیعی چرخه قاعدگی  و فرایندهای تنظیم کنند آن گفته می‌شود. این اختلالات بسیار متنوع‌اند مانند دش دشتانی (قاعدگی دردناک (دیسمنوره )، آمنوره  (عدم خون‌ریزی واضح هنگام قاعدگی)، زیاد شدن مقدار یا زمان خون‌ریزی قاعدگی یا کاهش فواصل قاعدگی.

علل این مشکلات نیز متنوع است از جمله عفونت، آی‌یودی ، استرس ، کیست تخمدان ، سوءتغذیه، بدخیمی، اختلالات هورمونی، مصرف دارو و حاملگی. یک دوره قاعدگی طبیعی در یک خانم در سن باروری شامل حدود ۲۸ روز است که در ۷–۳ روز آن خون‌ریزی مختصری به اندازه ۸۰–۲۰ میلی لیتر رخ می‌دهد.

خونریزی رحمی که بدون دلیل یا سابقه باشد ممکن است در هر رده سنی برای خانمها اتفاق بیفتد. هر گونه خونریزی غیرمعمول باید هر چه سریعتر مورد ارزیابی قرار گیرد. خونریزی غیرطبیعی رحمی یک خونریزی شدید یا غیرعادی از رحم (از طریق واژن) است.

علل خونریزی رحم

بارداری یک دلیل رایج خونریزی رحم است. یکی از شایع‌ترین دلایل وجود پولیپ در دیواره رحم هست، به تومور کوچک خوش‌خیم در دیواره رحم، پولیپ رحم می‌گویند که باعث خونریزی شدید یا طولانی شدن قاعدگی می‌گردد. پولیپ رحم بیشتر در سنین باروری و به دلیل تولید یا مصرف بیش از اندازه هورمون بوجود می‌آید می‌تواند به خونریزی در زمانی غیر از قاعدگی (لکه بینی) منجر می‌شود. پولیپ رحم بیشتر در سنین باروری و به دلیل تولید یا مصرف بیش از اندازه هورمون بوجود می‌آید.

کیست تخمدان نیز موجب شدت خونریزی در دوران قاعدگی می‌شود. این کیست‌های تخمدان کیسه‌هایی پر از مایع هستند که داخل یا روی تخمدان ایجاد می‌گردند. نازسایی تخمدان هادر تولید، تکمیل و آزاد کردن تخمک (تخمک گذاری) باعث برهم زدن تعادل هورمونیو در نتیجه خونریزی شدید می‌گردد.

آیودی‌های داخل رحمی نیز یکی از دلایل خونریزی شدید در دوران قاعدگی است. این دستگاه داخل رحمی، برای جلوگیری از بارداری به کار می‌رود. در خانم‌های بالای ۴۵ سال، خونریزی زیاد می‌تواند نشانگر نزدیک شدن دوران یائسگی باشد. در موارد نادر افزایش خونریزی ممکن است نشانه ای از بدخیمی در رحم باشد.

خونریزی غیر نرمال ناشی از عدم تعادل هورمونی در نوجوانان یا در زنانی که به یائسگی  نزدیک می‌شوند، است.

اینها تنها چند مشکلی هستند که می‌توانند باعث خونریزی غیرطبیعی رحمی شوند. این مشکلات در هر سنی ممکن است رخ دهد، اما خونریزی غیرطبیعی رحمی معمولاً به سن شما بستگی دارد

درمان خونریزی رحم

هورمون تراپی داروهای غیراستروییدی کوتاژ تشخیصی هیستروسکوپی هیسترکتومی تخریب آندومتر (endometrial ablation)

یکی از روش‌های مؤثر برای درمان خونریزی‌های غیرطبیعی رحم، استفاده از روش ابلیشن رحم (تخریب اندومتر) با بالن آب گرم کاواترم (Cavaterm) می‌باشد روش درمانی کاواترم از نسل گلوبال اندومتریال ابلیشن (تخریب اندومتر) است که روشی ساده و قابل اعتماد بر اساس مدل درمانی کم تهاجمی می‌باشد.

در این روش تمام یا بخش اعظمی از لایه داخلی رحم (بازال) که منشأ خونریزی هاست تا عمق ۱۰ میلیمتر غیرفعال می‌شود و خونریزی یا به صورت دائم از بین می‌رود یا به میزان زیادی کاهش می‌یابد.

در این روش جراحی باز انجام نمی‌شود و در مدت زمان ۱۰ دقیقه توسط یک بالن آب گرم تخریب دیواره رحم انجام می‌شود.

در بیمارانی که بیماری‌های زمینه ای مثل نارسایی کلیوی، کبدی، قلبی عروقی، دیابت یا هر گونه عارضه ای که تحت جراحی با بیهوشی طولانی مدت جهت انجام عمل هیسترکتومی نمی‌توانند قرار گیرند نیز به عنوان درمان موقت یا دائم تحت بیهوشی اسپاینال یا اپیدورال می‌تواند انجام شود.

نتیجه درمان با کاواترم دائمی است در اکثر موارد، این فرایند به شکل سرپایی انجام می‌گیرد و احتیاجی به بستری شدن ندارد و بیماران می‌توانند به کارهای روزانه خود بازگردند.

باید توجه داشت در این روش بارداری صورت نمی‌گیرد و برای افرادی که تمایل به بارداری ندارند مناسب است

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

نه − هفت =

118ایران جراح و متخصص زنان دکتر حاج رحیمی دکتر حاج رحیمی در اصفهان دکتر حاج رحیمی متخصص زنان دکتر حاج رحیمی متخصص زنان در اصفهان دکتر مهسا حاج رحیمی دکتر مهسا حاج رحیمی در اصفهان متخصص زنان در اصفهان متخصص زنان دکتر حاج رحیمی متخصص زنان دکتر حاج رحیمی در اصفهان
118iran
WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera