دکتر ابراهیم طالب پور در شیراز

دکتر ابراهیم طالب پور در شیراز

دکتر ابراهیم طالب پور در شیراز

دکتر ابراهیم طالب پور در شیراز

نوع فعالیت:

منوال تراپی(manual therapy)

یعنی دست درمانی  ماساژ درمانی

✅رگ گیری

✅ماساژ درمانی

✅دلک و غمز سنتی

✅تشخیص و درمان  مشکلات اسکلتی از سر تا پا فقط توسط دست (توسط پزشک)

✅آموزش اقدامات پیشگیرانه

مبتکر بسته تشخیصی درمانی و پیشگیری منوال تراپی

پذیرش:

شنبه تا چهارشنبه صبح ها ساعت ۹ الی ۱۲

عصر ها ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸:۳۰

همراه:

۰۹۰۵۰۰۵۳۹۹۶

آدرس:

فارس , شیراز , حد فاصل فلکه فرودگاه قدیم و چهارراه تحلیلی , خیابان شهید حراف , مجتمع پزشکان دانیال نبی , طبقه سوم , واحد ۳۳

توضیحات بیشتر:

در تعریف برنامه جامع بازتوانی قلبی، توسط سازمان بهداشت جهانی، بر برنامه‌هایی هماهنگ و چند جانبه که سعی دارند بیماران قلب و عروق را در حداقل زمان و هزینه و ریسک، به حداکثرِ کیفیتِ زندگیِ جسمی، روحی و اجتماعی برسانند، تأکید شده‌است. فلذا همانگونه که در تعریف فوق نیز مشخص شده‌است، برنامه‌های بازتوانی با هدف بهینه‌سازی زمان، هزینه و کیفیت زندگیQuality of Life مطرح می‌گردند.

رکن هر برنامه توانبخشی قلبی، ورزش درمانی پیشرونده می‌باشد و مسئولیت تجویز، طراحی، برنامه‌ریزی و اجرایی پروتکل ورزش درمانی ایدئال و بهینه، به‌عهدهٔ فیزیوتراپیست گروه بازتوانی قلبی است.

فیزیوتراپیست هم به مفاهیم و تشخیص‌های بیماری‌های قلب و عروق و تنفس تسلط کافی دارد و هم در برنامه‌ریزی پروتکل‌های ورزشی؛ دانش، مهارت و توانائی لازم را دارا می‌باشد. او موظف استتا برنامه‌های ورزشی را با شدت، زمان، تکرار و از نوع مناسب با وضعیت بیماران قلب و عروق طراحی نموده و بیماران را تشویق به شرکت نماید. نظارت بر اجرای صحیح ورزش‌ها و مانیتورینگ بیماران تا زمانی که آن‌ها قادر باشند به تنهائی ورزش‌ها را در پارک دنبال نمایند از وظایف گروه فیزیوتراپی است که در یک برنامهٔ هماهنگ با کمک متخصصان قلب و پرستاران  انجام می‌شود.

دلک درمانی

 

عبارتند از دست‌ورزی بر روی ماهیچه‌ها، رگ‌های خونی، مفاصل و بافت‌های نرم بدن با حرکات حرفه‌ای و هدفمند و با هدف درمان عضو مشخص که درمان‌گر بر روی بدن شخص بیمار انجام می‌دهد.

 

 

 

غمز

 

همان فشار هوشمند بر نقاط خاص بدن با هدف درمان بیماری را گویند که بیش‌تر با دست و … انجام می‌شود و برای درمان حدود ۶۰ نوع بیماری مانند بیماری‌های عضلانی، اسکلتی، دیسک‌ها، سردردها، دردهای گردن، ستون فقرات، شانه، درد باسن، سیاتیک و… استفاده می‌شود.

 

 

دلک اصطلاحی است که در مورد مالش بدن به وسیله دست، با تکنیکهای خاص بوده که اینک در ماساژ کلاسیک با نام های استروکینگ، نیدینگ، و رینینگ خوانده میشود.

 

دلاک کسی است که با دانستن عملکرد درست استخوانها ، اعصاب و عضلات باعث درمان برخی اختلالات حرکتی،کاهش یا بر طرف شدن درد، درمان یا کمک به درمان برخی بیماریهاوریلکسیشن یا اکتیویشن کردن بدن شود.

 

این شیوه یک روش غیر دارویی است و میتواند به عنوان راهی مؤثر و بی عارضه برای پیشگیری و کمک به درمان بیماری ها به کار رود. دلک در لغت به معنای مالش دادن است و نوعی ورزش نیز محسوب می شود و علاوه بر فوائد مشترک آن با ورزش دارای فوائد ویژه ای نیز می باشد. جذب خون به موضع و تحلیل بردن مواد زائد از فوائد اصلی دلک است لذا برای تحلیل مواد غلیظ و چسبنده به عضو و یا باد و نفخ محتبس در آن نیز به کار می رود.

 

به طور خلاصه دلک که با قدمت طولانی، در طب سنتی ایران کاربرد دارد با اهداف مختلفی به کار می رفته است. کاهش رطوبت های بدن، تسکین درد کمر و مفاصل، تحریک پوستی سیستم عصبی و غیره از جمله موارد تجویز دلک به مقدار و روشهای مختلف بوده است. در طب سنتی دلک از انواع ورزش نیز محسوب می شود و دارای فوائد زیادی است که به چند مورد از آنها اشاره می شود:

 

۱٫ تحلیل ماده غلیظی که به عضو چسبیده است.

 

۲. تحلیل باد یا نفخی که در عضو باشد.

 

٣. جذب کردن ماده مغذی از بالا به سمت پائین.

 

۴. رساندن اثر روغنها به اعضای بدن.

 

۵. تحلیل نرفتن عضو و بزرگ نمودن اعضا

 

و در یک جمع بندی از لحاظ اجرا انواع دلک عبارتند از:

 

۱٫ دلک خشن: دلک توسط پارچه خشنی (کیسه) انجام می شود و فایده آن جذب خون به ظاهر بدن است.

 

٢. دلک آملس: بر ضد دلک خشن است و باعث ایجاد حس عمقی و انبساط خاطر می گردد.

 

٣. دلک صلب: دلک با قدرت انجام می گیرد و سبب تقویت عضو میشود.

 

۴. دلک نرم: دلک به ملایمت انجام شده، موجب سستی و آرامش عضو میشود.

 

۵٫ دلک کثیر: دلک مداوم و طولانی مدت است که سبب لاغری عضو میشود.

 

۶ دلک قلیل: دلک با شدت و مدت کم است که باعث چاقی عضو میشود.

 

۷. دلک معتدل: دلک از هر لحاظ در حد اعتلال انجام شده و باعث تقویت قوای بدن می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

یک + 12 =

118 ایران دکتر ابراهیم طالب پور دکتر ابراهیم طالب پور در شیراز دکتر ابراهیم طالب پور دلک و غمز سنتی در شیراز دکتر ابراهیم طالب پور رگ گیری در شیراز دکتر ابراهیم طالب پور ماساژ درمانی در شیراز دکتر ابراهیم طالب پور منوال تراپی در شیراز دکتر طالب پور در شیراز دلک و غمز سنتی دکتر ابراهیم طالب پور در شیراز مبتکر بسته تشخیصی درمانی و پیشگیری منوال تراپی دکتر طالب پور در شیراز
118iran
WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera