دکتر آوید میرشکرائی متخصص کودکان در تهران

دکتر آوید میرشکرائی متخصص کودکان در تهران
Dr.Avid Mirshokraei

 دکتر آوید میرشکرائی متخصص کودکان

دکتر آوید میرشکرائی متخصص کودکان در تهران

فعالیت:
متخصص کودکان , نوزادان , بیماریهای عفونی
به مدیریت:
دکتر آوید میرشکرائی

توضیحات بیشتر

تهران , خیابان قائم مقام فراهانی , نبش کوچه ۸ , پلاک ۱۵۵ , ساختمان پزشکان ۱۸۳ , طبقه اول -پذیرش: روزهای زوج ۱۶ الی ۲۰
تلفن:
۰۲۱-۸۸۷۴۰۹۸۹
تهران ,خیابان شهید بهشتی خیابان میرعما کوچه ۶ بیمارستان مهراد کلینیک تخصصی – پذیرش:شنبه ,یکشنبه,سه شنبه ۹ الی ۱۳
تلفن:
۰۲۱-۸۸۷۵۴۳۸۵
فرم تماس با دکتر آوید میرشکرائی متخصص کودکان

    نام ونام خانوادگی (الزامی)

    موبایل

    موضوع (الزامی)

    پیام

    ویدیو

    گالری تصاویر

    بیماری های کودکان را با هم مرور می‌کنیم.

    ۱٫ عفونت گوش

    درد گوش یکی از بیماری های شایع کودکان است و می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد، از جمله: عفونت گوش میانی (اوتیت مدیا)، گوش شناگران (عفونت پوست در مجرای گوش)، فشار ناشی از سرماخوردگی یا عفونت سینوسی، دندان دردی که به گوش بزند و سایر دلایل. برای بیان این تفاوت‌ها، پزشک متخصص کودکان باید گوش فرزندتان را معاینه کند. در حقیقت، معاینه در مطب همچنان بهترین روش برای تشخیص دقیق است.

    کودکان مستعد ابتلا به عفونت گوش هستند، چرا که شیپور استاش کوچکی دارند. این شیپور (مجرا) گوش میانی را به گلو متصل می‌کند. التهاب ناشی از سرماخوردگی شیپور استاش را مسدود می‌کند و باعث می شود مایعات زیادی در گوش میانی و در پشت پرده گوش جمع شود. تجمع مایعات به میکروب‌ها اجازه ورود می‌دهد. علائم عفونت گوش عبارتند از: تب، نق زدن و احساس پر بودن گوش. بیشتر عفونت‌های گوش در اثر ویروس‌ها ایجاد می‌شود و خودبه‌خود از بین می‌روند.

    اگر درد گوش فرزند شما با تب شدید همراه باشد، هر ۲ گوش را درگیر کند یا کودک علائم بیماری دیگری را داشته باشد، پزشک متخصص اطفال ممکن است تصمیم بگیرد آنتی‌بیوتیک تجویز کند. آموکسی سیلین، آنتی‌بیوتیک ترجیحی برای عفونت گوش میانی است، به جزء هنگامی که آلرژی به پنی‌سیلین یا عفونت‌های مزمن یا مکرر وجود داشته باشد.

    بسیاری از عفونت‌های واقعی گوش ناشی از ویروس‌ها بوده و نیازی به آنتی‌بیوتیک ندارند. اگر متخصص اطفال شک کند که عفونت گوش فرزند شما ناشی از ویروس است، با شما درباره راه‌کارهایی که می‌توانند درد گوش کودک را تا زمان سپری شدن طول دوره درمان از بین ببرند، صحبت خواهد کرد.

    . بیماری دست، پا و دهان

    این بیماری‌ کودکان باعث تب و ایجاد تاول در داخل دهان، باسن و پاها می‌شود. یک ویروس که در تابستان و اوایل پاییز شروع به گسترش می‌کند، در ابتلا به این بیماری نقش دارد. در بیشتر موارد، این بیماری شدید و جدی نیست و در مدت یک هفته تا ۱۰ روز بهبود می‌یابد.

    این بیماری بسیار نادر معمولا در کودکان زیر ۵ سال دیده می‌شود و علائم آن عبارتند از: تب بالا، بثورات پوستی، ورم و قرمزی دست‌ها و پاها، چشم‌های خونی و لب‌های قرمز و ترک‌ خورده

    . آبله مرغان

    آبله مرغان می‌تواند باعث عوارض خطرناکی در نوزادان، بزرگسالان و زنان باردار شود. در حال حاضر این بیماری توسط واکسن، قابل پیش‌گیری است. قبل از کشف واکسن آبله مرغان، تعداد بسیاری از مبتلایان به بیمارستان منتقل می‌شدند

    ۴٫ سرخک

    این بیماری‌ کودکان با تب، آبریزش بینی و سرفه شروع می‌شود. زمانی که این علائم ناپدید شوند، بثورات در تمام بدن ظاهر می‌شوند. بیشتر کودکان بعد از ۲ هفته بهتر می شوند، اما بعضی از آن‌ها ذات‌الریه یا سایر مشکلات را تجربه می‌کنند. اگر کودک واکسن سرخک را زده است، نباید نگران بیماری سرخک باشید.

    ۵٫ سرخجه

    یک بیماری ویروسی خفیف است که معمولا باعث مشکلات جدی نمی‌شود. اما به هر حال، می‌تواند برای جنین زیان‌آور باشد، لذا باید مراقب زن باردار بود.

    علائم سرخجه شامل تب خفیف و بثوراتی است که از صورت به سایر نقاط بدن گسترش می‌یابند. واکسن  MMR در برابر سرخک، اوریون و سرخجه محافظت ایجاد می‌کند.

    [sibwp_form id=1]

    ۶٫  تب مخملک

    بثورات سفت و قرمز رنگ همراه با گلودرد چرکی است. در ابتدا، بثورات روی قفسه سینه و شکم ظاهر شده و سپس در تمام بدن پخش می‌شوند. زبان توت‌فرنگی و تب بالا هم از علائم این بیماری هستند.

    درمان نکردن تب مخملک باعث می‌شود یک بیماری جدید کودکان را تحت تاثیر قرار دهد که تب روماتیسمی نام دارد و در موارد نادر، به قلب صدمه می‌رساند. به همین دلیل، در گذشته، تب مخملک یک بیماری کشنده بود. اما در حال حاضر، به راحتی با آنتی‌بیوتیک درمان می‌شود.

    . عفونت پوست

    در بیشتر کودکانی که عفونت‌های پوستی را تجربه می‌کنند، ممکن است برای تعیین مناسب‌ترین درمان انجام تست پوستی (کشت یا سواب) مورد نیاز باشد. اگر کودک‌تان سابقه MRSA، عفونت استافیلوکوکی یا سایر باکتری‌های مقاوم را دارد، در مواجهه با سایر اعضای خانواده قرار داشته یا با باکتری‌های مقاوم تماس داشته است، به پزشک اطلاع دهید.

    یکی از عفونت‌های پوستی، عفونت قارچی است که باعث ایجاد حلقه‌های فلس‌دار و قرمز رنگ روی پوست و یا تکه‌ای از پوست سر می‌شود. این عفونت به راحتی از یک کودک به کودک دیگر منتقل می‌شود. بنابراین، به اشتراک گذشتن شانه، برس، حوله و لباس‌ها می‌تواند خطرناک باشد. عفونت قارچی با داروهای ضدقارچ درمان می‌شود

    . مننژیت

    از مننژیت هم می‌توان به عنوان بیماری‌ کودکان نام برد. مننژیت به معنی التهاب یا عفونت بافت اطراف مغز و نخاع است. در نوجوانان و بزرگسالان، مهم‌ترین علائم شامل سردرد، تب و سفتی گردن است. کودکان ممکن است علائمی مانند سرماخوردگی را تجربه کنند یا به شدت بی‌قرار شوند.

    دکتر آوید میرشکرائی متخصص کودکان در تهران

    دیدگاهتان را ثبت کنید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

    *

    8 + 13 =

    118ایران دکتر آوید میرشکرائی دکتر آوید میرشکرائی در تهران دکتر آوید میرشکرائی متخصص کودکان در تهران دکتر میرشکرائی دکتر میرشکرائی در تهران دکتر میرشکرائی متخصص کودکان متخصص کودکان و نوزادان دکتر میرشکرائی
    118iran
    WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera