گفتار درمانی الزهرا در کرمانشاه

گفتار درمانی الزهرا
Alzahra speech therapy

 گفتار درمانی الزهرا در کرمانشاه

گفتار درمانی الزهرا در کرمانشاه

مرکز توانبخشی کودکان کم شنوا
محمد عباسی دکترای گفتار درمانی
اختلالات گفتار و زبان : تاخیر در رشد گفتار و زبان , لکنت زبان , شکاف کام
اختلالات تلفظ , اختلالات صوت
فلج مغزی , سکته مغزی , اوتیسم
اختلالات یادگیری , کم شنوایی
گفتار درمانی
شنوایی سنجی ( تربیت شنیداری )
کاردرمانی ذهنی
مرکز توانبخشی کودکان کم شنوا
پذیرش :
۱۳ تا ۱۹

توضیحات بیشتر

کرمانشاه
فرم تماس با گفتار درمانی الزهرا

    نام ونام خانوادگی (الزامی)

    موبایل

    موضوع (الزامی)

    پیام

    ویدیو

    گالری تصاویر

    توضیحات اضافه…
    گفتاردرمانی یا آسیب‌شناسی گفتار و زبان[۱] رشته‌ای از علوم توانبخشی است که توسط یک متخصص بالینی بنام گفتار درمانگر یا آسیب‌شناس گفتار و زبان (SLP) به بررسی، تشخیص و درمان اختلالات ارتباطی، اختلالات درکی، اختلالات صوت و مشکلات بلع می‌پردازد.

    یک تصور غلط و رایج این است که گفتار درمانی را شاخه ای از روانشناسی می‌دانند که با صحبت کردن با مردم به اصلاح اختلالات رفتاری می‌پردازد. عده ای زیادی از مردم این رشته را محدود به اصلاح کردن اختلالات تلفظ می‌دانند (مثلاً فردی که توانایی تلفظ حرف ر را ندارد).

    در حقیقت گفتار درمانی با حوزه گسترده‌ای از موضوعات گفتار (تکلم)، زبان، بلع، صوت و ارتباط درگیر می‌شود برخی شامل:

    مشکلات پیداکردن کلمات : می‌تواند تحت تأثیر مشکلات خاص زبان مثل تأخیر زبانی یا تحت تأثیر مشکلات عمومی مثل مشکلات مغزی باشد.مشکلات ارتباط اجتماعی : اینکه افراد چگونه افکار و نظرات خود را منتقل کنند.نقص ساختاری زبان : مشکلات ساخت جمله، که می‌تواند از نظر معنایی یا دستوری دارای ایراد باشد.مشکلات خواندن و نوشتن (سواد) : که وابسته به آوانگاری (ارتباط حروف و صداها) معنایی (ارتباط کلمات و معانی)ها یا فهمیدن معنا و مفهوم متن‌هامشکلات صوت : صداهای گوش خراش و صداهای خیلی نازکی یا اختلالات صوتی که روی ارتباط اجتماعی فرد تأثیر بگذارد.مشکلات ادراکی (مثل ترجمه حافظه عملکرد اجرایی) : در حوزه ای که روی ارتباط فرد تأثیرگذار باشد.

    اجزای گفتار :

    آواسازی یا صدا سازی (phonation)تشدید یا پیچش صدا (resonance)روان بودن صدا (fluency)آهنگ صدا (intonation)زیروبمی صدا (pitch variance)صدا (voice)

    اجزای زبان :

    آواشناسی (بررسی صداهای)ساخت واژه (اجزای واژگان)نحو (ساختار جمله)معناشناسی (معنای کلمات و جملات)کاربردشناسی (جنبه اجتماعی)

    گفتار درمانگران به درمان کودکانی می‌پردازند که در درک و بیان زبان مادری یا استفاده صحیح از گفتار دچار مشکل هستند و نیز بزرگسالانی که به دلیلی، توانایی گفتاری خود را از دست داده‌اند.

    این متخصصین در طول دوران تحصیل با آناتومی و فیزیولوژی اندام گفتار و نیز مباحث زبانشناسی و روانشناسی آشنا می‌شوند. به همین جهت گفتار درمانی یک رشته بین رشته‌ای به حساب می‌آید.

    گفتار درمانی الزهرا در کرمانشاه

    دیدگاهتان را ثبت کنید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

    *

    19 + چهار =

    دکتر ابراهیم عباسی دکتر ابراهیم عباسی در کرمانشاه دکتر محمد عباسی دکتر محمد عباسی در کرمانشاه کرمانشاه گفتار درمانی الزهرا گفتار درمانی الزهرا در کرمانشاه گفتار درمانی الزهرا کرمانشاه گفتار درمانی خوب در کرمانشاه گفتار درمانی در کرمانشاه گفتار درمانی کرمانشاه گفتار درمانی محمد عباسی در کرمانشاه گفتار درمانی محمد عباسی کرمانشاه گفتاردرمانی در کرمانشاه محمد عباسی دکترای گفتار درمانی
    118iran
    WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera