دکتر پگاه علیزاده پهلوان در تهران

دکتر پگاه علیزاده پهلوان در تهران

دکتر پگاه علیزاده پهلوان در تهران

دکتر پگاه علیزاده پهلوان در تهران

 

نوع فعالیت:

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
فلوشیپ حنجره
زیبایی بینی
درمان مشکلات صدا , توده های حنجره , پولیپ تار های صوتی , خشونت صدا
تنگی نفس , توده های خوش خیم و بدخیم
همکاری با بیمارستان ابن سینا , بیمارستان رسول , کلینیک شنوایی سنجی ظفر

تلفن :

۰۲۱-۸۸۴۶۵۱۱۲

اینستاگرام :

dr.pegah.alizadeh

آدرس :

تهران , سید خندان , خیابان دبستان , خیابان همدانی , پلاک ۴۶

 توضیحات بیشتر :

پولیپ حنجره:

اگر مدتی است که صدای شما تغییر کرده است، ممکن است پولیپ حنجره داشته باشید، پولیپ حنجره یکی از شایع ترین ضایعات تارهای صوتی است و به طور کلی خوش خیم است و جای هیچ گونه نگرانی را باقی نمی گذارد. اما بررسی بالینی و بافت شناسی باید در این افراد انجام شود تا از تشخیص آن اطمینان کامل به دست آید.
در این نوشتار سعی کرده ایم هر آن چه که مهم می دانیم را در مورد پولیپ حنجره توضیح دهیم از چیستی و علل آن گرفته تا راه های درمانی که وجود دارند تا به نوبه خود بتوانیم در جهت ارتقا آگاهی های عمومی قدمی برداشته باشیم.
بهترین روش درمان پولیپ حنجرهپولیپ حنجره چیست؟یک پولیپ حنجره می تواند باعث خشونت و گرفتگی صدا شود. این مشکل معمولا بدنبال استفاده نادرست از صدا مثل داد زدن، زیاد صحبت کردن و خواندن آواز بصورت غیرحرفه ای و آماتوری رخ می دهد.
پولیپ حنجره چه علائمی دارد؟
تغییرات صوتی
احساس گرفتگی در گلو
خش در صدا
گلو درد های مدوام
سرفه های خشک و پی در پی
اختلال در تنفس
علائم دیگری نیز می تواند داشته باشد که ما در اینجا به دلیل وجود محدودیت های نوشتار به همین تعداد بسنده کردیم، اگر هر یک از این علائم را دارید هر چه سریع تر برای معاینه و تشخیص زود هنگام به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید، زیرا هر چه تشخیص سریع تر انجام شود درمان هم برای پزشک و هم برای بیمار راحت تر خواهد بود
چه عواملی در ایجاد پولیپ حنجره نقش دارند؟
استفاده نادرست از صدا، صحبت کردن زیاد، خواندن آواز بصورت غیرحرفه ای و داد و فریاد کردن بخصوص در زمینه ریفلاکس اسید معده و آلرژی بیشترین عوامل شناخته شده ای هستند که در ایجاد پولیپ حنجره نقش دارند.
البته عوامل دیگری مانند: سیگار کشیدن به مدت طولانی، مصرف مشروبات الکلی، مشکلات و اختلالات تیروئیدی، وجود دارد که می تواند چنین عارضه ای را برای فرد ایجاد کند.
پولیپ حنجره چگونه تشخیص داده می شود؟
برای تشخیص پولیپ حنجره باید به یک متخصص گوش و حلق و بینی خوب مراجعه کرد تا با استفاده از ابزارهای تشخیصی و کاربردی این عارضه را با تجربه و مهارت بالای خود تشخیص دهد. معمولا از دستگاهی به نام لارنگوسکوپ واستروبوسکوپی حنجره استفاده می کنند تا بررس دقیق تری از حنجره داشته باشند. یک مشکل اساسی که در تشخیص پولیپ حنجره وجود دارد این است که ممکن است این عارضه را با کیست های تار صوتی، نودل حنجره، ضایعات فیبروزی اشتباه بگیرند. به همین خاطر است که بسیار توصیه می شود که برای تشخیص درست حتماٌ از بهترین متخصصان گوش و حلق و بینی در دسترس تان کمک بگیرید.
راه کار درمانی این عارضه چیست؟
در ابتدا بگوییم که بیمار می تواند به روند درمانی خود کمک کند، کاهش استرس از همان روش های است که باید در سبک زندگی سالم در پیش گرفت و تا از ابتلا به انواع بیمار ها در امان باشید و هم چنین یک راه کار درمانی موثر است.
گفتار درمانی هم جزو راه های درمانی برای بهبود پولیپ حنجره محسوب می شود، اما در شرایطی که این ضایعه به تازگی تشخیص داده شده باشد و بیماری به مرحله حاد خود نرسیده باشد موثر است.
مصرف داروهای ضد ریفلاکس، کنترل آلرژی و قطع مصرف الکل و سیگار و استراحت صوتی در مراحل اولیه بسیار موثر است. در صورت عدم بهبودی به روش عمل جراحی و برداشتن پولیپ روی می آورند که اقدامات و مراقبت های بسیاری را می طلبد، به همین دلیل روش جراحی را به عنوان راه آخر درمانی استفاده می کنند.
در روش عمل جراحی برداشتن پولیپ حنجره، بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد و جراح با ابزار های مخصوصی از طریق دهان به داخل گلو وارد می شوند و در ادامه با ایجاد برش بسیار کوچکی، بافت مورد نظر برداشته می شود و در نهایت بهبودی حاصل می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

سه × سه =

118 ایران بانک اطلاعات مشاغل ایران جراحی سر و گردن دکتر پگاه علیزاده پهلوان دکتر پگاه علیزاده پهلوان در تهران دکتر پگاه علیزاده پهلوان فلوشیپ حنجره در تهران دکتر پگاه علیزاده پهلوان متخصص زیبایی بینی در تهران متخصص گوش دکتر پهلوان متخصص گوش و حلق و بینی متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر وگردن دکتر پگاه علیزاده پهلوان در تهران
118iran
WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera