دکتر ولی اله شیرمحمدی در کرج

دکتر ولی اله شیرمحمدی در کرج

دکتر ولی اله شیرمحمدی در کرج

دکتر ولی اله شیرمحمدی در کرج

نوع فعالیت:

متخصص پزشکی هسته ای و بیماری های تیروئید (گواتر) از دانشگاه تهران

عضو انجمن طب هسته ای امریکا

انجام کلیه اسکن های ایزوتوپ

قلب , تیروئید , کلیه , ریه , مغز , استخوان , چشم و غیره

تشخیص و درمان بیماری های تیروئید (گواتر) , اسکن تمام بدن با ید ۱۳۱ و (F.N.A)

آزمایشگاه  F.T.I –  FT3 – FT4 – T3R.U – T.S.H – T3 -T4 – T.P.O

مدیریت:

آقای دکتر ولی اله شیرمحمدی

تلفن:

۰۲۶-۳۲۲۴۴۵۱۹

۰۲۶-۳۲۲۴۸۰۸۶

۰۲۶-۳۲۲۲۸۶۲۶

۰۲۶-۳۲۲۱۲۱۴۴-۶

آدرس:

البرز , کرج , بین چهارراه طالقانی و میدان شهدا , اول پل زیرگذر , جنب بانک سپه , ساختمان پزشکان پردیس , مرکز پزشکی هسته ای گاما اسکن کرج

توضیحات:

آشنایی با پزشکی هسته ای؛
پزشکی هسته ای شاخه ای از علم پزشکی است که در آن از مواد رادیو اکتیو جهت تشخیص و درمان بیماریها استفاده می شود. روشهای تشخیصی در مورد اعضاء مختلف بدن مانند استخوانها، مغز، کلیه، ریه، قلب، دستگاه گوارش و دستگاه ادراری کاربرد دارند.
روش کار به این صورت است که ابتدا رادیو دارو مخصوص هر عضو با ماده رادیو اکتیو نشاندار می شود و به بیمار تزریق می شود و در عضو مورد نظر تجمع می یابد سپس با استفاده از دستگاه گاما کمرا تصویر برداری از عضو مورد نظر صورت می گیرد. بر خلاف روشهای رادیولژی که عموماٌ اطلاعاتی در مورد ساختمان اعضا بدن ارائه می کنند، روشهای پزشکی هسته ای عموما اطلاعاتی در مورد عملکرد اعضای مختلف بدن را بدست می‌آورند

آشنایی با اسکن قلب؛
اسکن قلب یکی از شایعترین روشهای تشخیصی در پزشکی هسته ای است که جهت بررسی میزان جریان خون عضله قلب و همچنین بررسی وجود نسج زنده د رعضله قلب مورد استفاده قرار می گیرد. اسکن قلب اطلاعاتی را در مورد شدت گرفتگی عروق، اهمیت بالینی گرفتگی عروق، پیش آگهی بیماران قلبی،‌وجود یا عدم وجود نسج زنده قلب، امکان و سودمندی اقدام درمانی نظیر عمل جراحی باز قلب و آنژیوپلاستی ارائه می دهد و همچنین در بررسی بیماران پس از اقدامات درمانی نظیر آنژیوپلاستی و عمل جراحی باز قلب موثر است. اسکن قلب جهت بررسی خونرسانی عضله قلب معمولاٌ در ۲ مرحله و در یک روز یا دو روز متفاوت انجام می گیرد.
در فاز استراحت ماده رادیو اکتیو در حالت استراحت به بیمار تزریق می شود و پس از گذشت مدت زمانی، تصویر برداری صورت می گیرد. در فاز فعالیت ابتدا قلب در وضعیت فعالیتی قرار می گیرد. وضعیت فعالیتی می تواند توسط تست ورزش و یا استفاده از داروی محرک قلب صورت گیرد و در حداکثر فعالیت رادیو دارو تزریق می شود و سپس تصویر برداری مجدد از قلب صورت می گیرد و پس از باز سازی تصاویر توسط سیستم کامپیوتری، جریان خون عضله قلب در حالت فعالیت و استراحت مقایسه می شود و اطلاعات فوق الذکر بدست می آید. در برخی موارد نظیر بررسی نسج زنده در عضله قلب، اسکن فقط در حالت استراحت صورت می گیرد.
ویژگی پزشکی هسته‌ای در این است که توانایی ارائه‌دادن اطلاعات تصویری از فرایندها و عملکردهای متابولیکی بدن را دارد در صورتی‌که دیگر مدالیته‌های تصویربرداری‌های پزشکی همانند مقطع‌نگاری رایانه‌ای و ام‌آرآی عموماً اطلاعات ساختاری و آناتومیکال تولید می‌کنند.

پرکاربردترین رادیوایزوتوپ در پزشکی هسته‌ای تکنسیوم است؛ و از مدالیته‌های پر استفاده در پزشکی هسته‌ای می‌توان مقطع نگاری با نشر پوزیترون و مقطع نگاری رایانه‌ای تک فوتونی را نام برد. در حالت تلفیقی نیز سیستم‌های پت-سی تی و اپکت-سی تی بسیار پر مصرفند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

12 + 18 =

118 ایران اسکن های ایزوتوپ در کرج البرز بانک اطلاعات مشاغل ایران دکتر شیرمحمدی دکتر شیرمحمدی متخصص پزشکی هسته ای دکتر ولی اله شیرمحمدی دکتر ولی اله شیرمحمدی در کرج کرج متخصص پزشکی هسته ای در کرج
118iran
WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera