دکتر مینا میرفتاحی در تهران

دکتر مینا میرفتاحی در تهران

دکتر مینا میرفتاحی در تهران

دکتر مینا میرفتاحی در تهران

نوع فعالیت :

دکتر مینا میرفتاحی

متخصص بیماری های کودکان

ارائه کلیه خدمات مربوط به کودکان

رشد , نمو , تغذیه , آسم و آلرژی

شماره نظام پزشکی : پ _ ۸۱۲۳۳

پذیرش :

یکشنبه و سه شنبه بعداز ظهر ۴ تا ۸

پنجشنبه صبح ها

تلفن :

آدرس :

بیمارستان مهر آیین لواسان

 

 

بیماری های شایع کودکان:

۱٫ گلو درد کودکان

گلو درد ها در کودکان شایع هستند و می توانند دردناک باشند. گرچه، گلو دردی که با ویروس ایجاد می شود ، نیازی به آنتی بیوتیک ندارد. در آن موارد، هیچ داروی خاصی نیاز نیست و کودک شما طی ۷ تا ۱۰ روز درمان می شود. در دیگر موارد، گلو درد می تواند به دلیل عفونت ایجاد شود که Streptococcal (گلودرد میکروبی) نامیده می شود. گلودرد میکروبی را نمی توان به راحتی با نگاهی به گلو تشخیص دارد. یک تست آزمایشگاهی یا آزمایش گلودرد میکروبی سریع که شامل swab سریع گلو می باشد، برای تأیید تشخیص گلودرد میکروبی ضروری است. اگر آزمایش گلو درد میکروبی مثبت شد، پزشک اطفال آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد. مصرف آنتی بیوتیک در یک دوره ی کامل طبق تجویز بسیار مهم می باشد، حتی اگر علائم بهتر شده باشند یا از بین رفته باشند، این دارو باید به طور کامل مصرف شود. داروهای استروئیدی مانند پردنیزون) درمان مناسبی برای اکثر موارد گلو درد نیستند.

۲٫ گوش درد

گوش درد در کودکان شایع می باشد و علت های زیادی اعم از عفونت گوش (گوش میانی)،گوش شناگر (عفونت پوست در مجرای گوش)، فشار ناشی از سرماخوردگی یا عفونت سینوسی، درد دندان که از فک به طرف گوش می رفت و دیگر موارد می تواند داشته باشد.

برای تشخیص تفاوت انواع گوش درد، پزشک اطفال شما نیاز به بررسی گوش کودک شما دارد. در حقیقت ، معاینه در مطب هنوز بهترین روش برای پزشک کودک شما می باشد تا تشخیص درست را انجام دهد.

اگر گوش درد کودک شما همراه با تب بالا باشد، هر دو گوش را درگیر می کند یا اگر کودک شما دارای دیگر علائم بیماری باشد، پزشک اطفال تصمیم می گیرد که آنتی بیوتیک بهترین معالجه است.

۳٫ عفونت مجرای ادراری

عفونت های مثانه ، که به آنها عفونت های مجرای ادراری یا UTI ها گفته می شوند ، در صورت تجمع باکتری ها در مجاری ادراری رخ می دهد. یک عفونت مجرای ادرار می تواند در کودکان از نوزادی تا ده سالگی و نیز تا بزرگسالی روی دهد. علائم عفونت مجرای ادرار شامل درد یا سوختگی در طول ادرار، نیاز به ادرار مکرر و فوری، خیس کردن رختخواب به طور تصادفی توسط کودکی که طرز استفاده از توالت را می داند، شکم درد یا کمر درد می باشد.

۴٫ عفونت پوست

در اکثر کودکان مبتلا به عفونت های پوستی، ممکن است به آزمایش پوست (کشت یا swab) برای تعیین مناسب ترین درمان نیاز باشد. اگر کودک شما دارای تاریخچه ی MRSA ، عفونت استاف یا سایر باکتری های مقاوم می باشد یا اگر دیگر اعضای خانواده کودک در معرض و یا در تماس با کتری های مقاوم هستند، به پزشک کودک خود اطلاع دهید

۵٫ برونشیت

برونشیت مزمن یک عفونت مجاری تنفسی بزرگتر در ریه ها می باشد و اغلب در بزرگسالان مشاهده می شود. اغلب، واژه ی “برونشیت” برای توصیف ویروس قفسه سینه مورد استفاده قرار می گیرد و نیازی به آنتی بیوتیک ها ندارد.

۶٫ برونشیولیت

برونشیولیت در نوزادان و کودکان کم سن تر در فصل سرماخوردگی و آنفلوانزا شایع می باشد. هنگامی که کودک شما نفس می کشد پزشک شما احساس “خس خس ” کند.

برونشیولیت اغلب در اثر ویروس ایجاد می شود که نیازی به آنتی بیوتیک ندارد. در عوض، اکثر توصیه های درمانی در جهت راحت کردن کودک شما با بررسی دقیق برای هر سختی در تنفس ، خوردن یا علائم کم آبی بدن می باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

11 + دوازده =

دکتر میرفتاحی در تهران دکتر میرفتاحی متخصص کودکان دکتر مینا میرفتاحی دکتر مینا میرفتاحی در تهران دکتر مینا میرفتاحی متخصص کودکان متخصص بیماری های کودکان متخصص بیماری های کودکان دکتر میرفتاحی متخصص کودکان متخصص کودکان در تهران
118iran
WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera