دکتر سید محمد گلباغی در رشت

دکتر سید محمد گلباغی در رشت

دکتر سید محمد گلباغی در رشت

دکتر سید محمد گلباغی در رشت

نوع فعالیت:

متخصص جراحی عمومی

فارغ التحصیل از دانشکده پزشکی تهران و تخصص جراحی عمومی از همان دانشگاه

۲۷ سال سابقه تخصصی جراحی

اشتغال دولتی در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) و خصوصی در بیمارستان های گیل (گلسار) و آریا رشت

جراحیهای شکم،معده،روده،کیست،کبد،طحال،مقعد،بواسیر،شقاق، فیستول،کیست مویی،انواع سرطان،سروگردن،تراک قفسه سینه، زخم دیابتی،زخم های سوختگی، هیدروسل،واریکوسل، خال صورت،زگیل ، میخچه،آبسه

جراحی دستگاه گوارش

تیروئید

پستان

فتق

تروما (آسیب های به دنبال تروما)

کیسه صفرا, زخم بستر, جراحی سرپایی, ختنه, شالدون دیالیز و لاپاراسکوپی

پذیرش:

همه روزه به غیر از یکشنبه, پنجشنبه و جمعه عصرها

با هماهنگی قبلی

تلفن:

۰۱۳-۳۲۱۱۷۴۳۳

آدرس:

گیلان, رشت, چهارراه گلسار, ساختمان پزشکان سهیل, جنب داروخانه اکسیر, طبقه دوم

توضیحات:

جراحی عمومی چیست؟

متخصص جراحی عمومی، برخلاف نامش، تخصص جراحی‌ای است که بر اندام‌های شکمی (مانند روده‌ها) تمرکز دارد، که شامل مری، معده، روده کوچک، روده بزرگ، کبد، لوزالمعده، کیسه صفرا و مجراهای صفرا، و اغلب غده تیروئید (به نسبت میزان دسترسی به متخصصان جراحی سر و گردن) می‌شود. جراحان عمومی همچنین با بیماری‌های دربردارنده ی پوست، پستان، و فتق سروکار دارند. آن‌ها عمدتاً با تنه سروکار دارند.

از آنجا که متخصصین جراحی عمومی در بسیاری از مراکز دنیا، اولین سطح ارائه خدمات به بیماران تصادفی و اورژانس های تهدید کننده حیات می باشند، دامنه فعالیت ها و توانایی شان بسیار وسیع است و در مواقع لزوم قادر به انجام جراحی های اورژانس رشته های دیگر مانند جراحی های ارتوپدی، جراحی های زنان، جراحی های ارولژی، و در مواردی از جراحی های مغز و اعصاب نیز می باشند. متخصصین جراحی عمومی از این سبب عمومی نامیده می شوند که قادر به جراحی همه اعضای بدن می باشند و تنها رشته از رشته های تخصصی جراحی است که اصول جراحی (PRINCIPLES OF SURGERY) همجون آب و الکترولیت، هموستاز و … را می شناسند.

جراح عمومی متخصص است نه پزشک عمومی!
برخی از بیماران، تمایلی به مراجعه به جراحان عمومی ندارند و به اشتباه این متخصصان را با پزشکان عمومی در یک رده قرار می‌دهند. درحالی که جراحی عمومی متخصصی است که از جراحی‌های تیروئید، کیسه صفرا، فتق‌ها، توده‌های زیرجلدی و سطحی، سرطان‌های دستگاه گوارش تا بیماری‌های سینه، بیماری‌های ناحیه مقعد مانند بواسیر، شقاق مقعد و. . . درحیطه کاری او قرار می‌گیرد.
جراح عمومی چه کار می کند؟

در ابتدا با شنیدن اسم جراح‌ عمومی این تصور را می‌کنیم که او در بخش‌های مختلف بدن اعمال جراحی را انجام می دهد.

اما در حقیقت تخصصی جراح عمومی مربوط به حفره شکمی و بخش‌های موجود در آن قسمت می شود که عبارت است از جراحی های حوزه مری معده لوزالمعده روده کوچک روده بزرگ کبد و کیسه صفرا است و معمولاً تمرکز جراحان عمومی و جراحی‌های که انجام می‌دهند روی این نقاط است.

و در مواقعی جراحی های مربوط به مجاری صفرا و اغلب غده های تیروئید را در صورتی که دسترسی به پزشک متخصص سر و صورت سخت باشد انجام می دهند.

همچنین بیماری هایی که اندام هایی چون پوست فتح و بسط آن را تحت شعاع خود قرار می دهند از جمله بیماری‌هایی است که جراح عمومی آنها را انجام می دهد.

دلیل این گستردگی توانایی‌های جراحان عمومی این است که در حقیقت آنها در اورژانس ها عضو ثابت خط مقدم درمان در بیمارستان ها هستند و معمولاً اولین متخصصی که بالای سر بیمار حاضر می شود جراح عمومی است و در خیلی از مواقع به دلیل فوری بودن نیاز به جراحی و کمبود زمان آنها جراحی های مختلفی را بر روی بیماران اورژانسی برای نجات آنها انجام دهند.

جراحی های تخصصی و پیچیده جراحی ارتوپدی جراحی زنان و زایمان جراحی های مربوط به ارولوژی و حتی در مواقع اورژانسی و فورس ماژور جراحی های مربوط به حوزه مغز و اعصاب را نیز به ناچار انجام می دهند زیرا اگر زمان از دست برود در مواقع ممکن است جان بیمار به خطر بیفتد و یا سلامت وی دچار صدمه شدید شود و در این مواقع جایی برای درنگ نیست.

متخصصین عمومی به این دلیل عمومی نامیده می شوند که در مواقع نیاز قادر به انجام تمامی جراحی ها هستند جراحی هایی که به موقع انجام شدن آنها برای بیمار بسیار مهم است.

و تنها شاخه علم جراحی است که به سطح بالایی از دانش در حوزه آب و الکترولیت و همسازی و غیره مصلح است تا بتواند درک بالایی از حرکات بدن و اکشن های آن داشته باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

یک × سه =

118 ایران بانک اطلاعات مشاغل ایران جراحی دستگاه گوارش در رشت دکتر سید محمد گلباغی دکتر سید محمد گلباغی در رشت دکتر گلباغی در رشت دکتر گلباغی متخصص جراحی عمومی رشت گیلان متخصص جراحی عمومی در رشت
118iran
WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera