خانه هوشمند

خانه هوشمند

چرا    Control4؟

خانه هوشمند خانه هوشمند

شهرت جهانی

Control4 مبتكر نسلي جديد از خانه هوشمند بوده و در اين صنعت، جزء سه شركت برتر دنيا مي­باشد. اين شركت كه دفتر آن در شهر Salt Lake City آمريكا قرار دارد، با داشتن بيش از ۱۶۰۰ نمايندگي در كشورهاي مختلف، پروژه­هاي انجام شده خود را در سال ۲۰۱۰ از مرز يكصد هزار پروژه عبور داده است. ويژگي­هاي منحصر به فرد محصولات Control4 ، اين شركت را طي مدت كوتاهي، به يكي از بازيگران اصلي بازار خانه هوشمند دنيا تبديل نموده است.

سيستم هوشمند يكپارچه

يكي از مهمترين ويژگي­هاي Control4، يكپارچه­سازي سيستم­هاي مختلف موجود در منزل مي­باشد. Control4، سيستم­هاي سرمايش- گرمايش، روشنايي، امنيت، پخش فيلم، پخش موسيقي و … را بصورت يكپارچه و متمركز از طريق يك كنترلر مركزي نظارت و كنترل مي­نمايد. براي مثال، ريموت Control4 جايگزين كليه ريموت­هاي موجود در منزل مي­گردد، ضمن اينكه امكان كنترل سيستم­هاي روشنايي،سرمايش-گرمايش و ساير بخش­هاي خانه هوشمند را از هر نقطه­اي از منزل، فراهم مي­آورد. نكته جالب توجه اينست كه كليه تجهيزات الكترونيكي موجود در منزل مانند تلويزيون، ماهواره، DVD Player ، كولر آبي، رادياتور و .. نيز به سيستم خانه هوشمند Control4 اضافه مي­شوند.

استفاده آسان

در سيستم خانه هوشمند Control4، خبري از پيچيدگي­هاي استفاده از فن آوري­هاي جديد نيست. با Control4، ساكنين منزل، لذت زندگي در يك خانه كاملاً هوشمند را با بكارگيري آسان تكنولوژي روز دنيا، تجربه مي­كنند.

خانه هوشمند خانه هوشمند

خلق سناريوهای نامحدود و دلخواه

انعطاف پذيري بسيار بالاي سيستم خانه هوشمند Control4، به ساكنين منزل اين امكان را مي­دهد تا خودشان سناريوهاي مورد نظرشان را تعريف كنند و در نقش طراح كليه اتفاقاتي كه از سيستم هوشمند انتظار دارند، ظاهر شوند.

قابليت ارتقا به مرور زمان

براي كاربر خانه هوشمند ممكن است به مرور زمان نيازهاي جديدي بوجود آيد. اضافه كردن يك خط روشنايي هوشمند به سيستم، افزودن يك Zone  جديد موسيقي، افزايش سطح تحت پوشش سيستم سرمايش- گرمايش هوشمند و … همه از جمله مواردي هستند كه كاربران ممكن است به آن نياز پيدا كنند. يكي از ويژگي­هاي نسل جديد خانه هوشمند Control4 امكان ارتقا به مرور زمان است.از سيستم پايه Control4 مي­توان هوشمندسازي را شروع كرد و بسته به نياز و بودجه آن را ارتقا داد.

نصب آسان و سرعت اجرای بالا

با توجه به اينكه براي نصب سيستم خانه هوشمند Control4، نيازي به تغيير سيم كشي، استفاده از ماژول­ها و بردهاي الكترونيكي نيست، براحتي و با سرعت بالا مي­توان اين سيستم را اجرا و راه اندازي نمود. همچنين هنگام نقل مكان به منزل جديد، سيستم خانه هوشمند نيز با شما به منزل جديدتان خواهد آمد.

خانه هوشمند خانه هوشمند

اجرا در خانه­های ساخته شده يا در حال ساخت

طراحي منحصر به فرد محصولات Control4، اين امكان را فراهم مي­آورد تا علاوه بر ساختمان­هاي در حال ساخت، اين محصولات را بتوان در واحدهاي ساخته شده نيز نصب و پياده­سازي نمود.طيف وسيع محصولات بي­سيم و عدم نياز به سيم­كشي و بسترسازي ويژه براي راه اندازي سيستم هوشمند، امكان نصب آن را در هر خانه­اي فراهم آورده است.

سازگاری با محصولات شركت Apple

علاقه­مندان به سيب پرطرفدار دنيا تكنولوژي، شاهد قابليتي شگفت انگيز بر روي سه محصول مشهور و دوست داشتني شركت Apple (ipad و ipod Touch iphone) خواهند بود. همكاري شركت Apple  و Control4، براي ساكنين منزل قابليت كنترل خانه هوشمند از طريق محصولات ipod Touch iphone  و ipad را فراهم آورده است.

بهينه سازی مصرف انرژی

حدود ۴۰% از انرژي مصرفي كشور را بخش خانگي به خود اختصاص داده است. يكي از مهمترين اهداف استفاده از سيستم­هاي هوشمند، بهينه­سازي اين بخش عمده، جهت كاهش هزينه­هاي خانوار و صرفه­جويي در مصرف سرمايه­هاي با ارزش ملي است. با استفاده از محصولات Control4، انرژي به مقدار نياز و بگونه­اي معقول و منطقي مصرف مي­شود. با كنترل و نظارت همه جانبه سيستم هوشمند بر چگونگي مصرف، اتلاف انرژي بطور محسوس كاهش مي­يابد. طبق نتايج مطالعات انجام شده بر روي واحدهاي داراي سيستم هوشمند Control4، بكارگيري اين سيستم، مي­تواند تا ۳۵% موجب صرفه­جويي در مصرف انرژي گردد.

درصد استفاده از ديمرهاي Control4

ميزان صرفه جويي در مصرف برق

ميزان افزايش طول عمر لامپ

۱۰%

۱۰%

۲ برابر

۲۵%

۲۰%

۴ برابر

۵۰%

۴۰%

۲۰ برابر

۷۵%

۶۰%

بيش از ۲۰ برابر

كنترل كننده­های مركزی  CONTROLLERS         

قلب خانه هوشمند

اين تجهيزات به عنوان بخش مركزي خانه هوشمند مورد استفاده قرار مي­گيرند. طراحي زيبا و چشم نواز، قدرت پردازش بالا و ارتباط بي­سيم با ساير اجزاي خانه هوشمند، از ويژگي­هاي بارز اين نسل از كنترل كننده­ها مي­باشد. اين رديف از محصولات Control4 در انواع نختلفي عرضه مي­گردد كه بنا به نياز و شرايط هر پروژه، مدل خاصي از اين محصولات قابل استفاده خواهد بود. كليه سناريوهاي مورد نياز كاربران بر روي اين تجهيزات تعريف گرديده و كنترل خانه هوشمند با اطمينان خاطر به آنها سپرده مي­شود.

كنترل روشنايی هوشمند  SMART LIGHTING

هوشمند با صرفه

با استفاده از سوئيچ(Switch) و ديمر(Dimmer)، سيستم روشنايي به ساير بخش­هاي خانه هوشمند Control4 اضافه گرديده و علاوه بر صرفه­جويي چشمگير در مصرف انرژي، قابليت­هاي بيشماري را در اختيار ساكنين منزل قرار مي­دهد:

·        تنظيم خودكار شدت نور با طلوع و غروب آفتاب.

·        تنظيم خودكار سيستم روشنايي با توجه به ميزان نور طبيعي محيط.

·        اجراي سناريوهاي روشنايي براي حالت­هايي مانند خواب شبانه، ورود مهمان، مسافرت، خروج از منزل، نمايش فيلم و…

·        برنامه ريزي سيستم روشنايي براي زمان­هاي عدم حضور افراد در اتاق.

·        اطمينان از روشن نبودن لامپ­هاي اضافي.

·        امكان كنترل و تغيير در وضعيت روشنايي منزل در هنگام سفر.

·        استفاده از سيستم روشنايي در سناريوهاي تركيبي در كنار ساير بخش­هاي خانه هوشمند.

·        و…

خانه هوشمند خانه هوشمند

واسط كاربر    INTERFACE       

كنترل خانه زيرانگشتان شما

محصولات اين گروه به منظور اينكه كاربران بتوانند به خانه هوشمند خود فرمان دهند و تنظيمات مورد نظرشان را اعمال نمايند، طراحي گرديده­اند. زيبايي كم نظير و كارايي بسيار بالا در عين استفاده آسان، از ويژگي­هاي مهم اين بخش از محصولات Control4 مي­باشد.

صفحه­های لمسی (Touch Screens)

صفحه­هاي لمسي Control4 قابليت كنترل كامل سيستم را به صورت گرافيكي دارند تا كاربران لذت بيشتري از كنترل خانه هوشمند خود ببرند. اين صفحه­هاي لمسي در ابعاد مختلف، براي سليقه­ها و نيازهاي مختلف طراحي شده­اند.

همچنين كاربرانiphone ، ipod Touch  و Apple شركت ، مي­توانند از نرم­افزار ويژه­اي كه براي طراحي شده است، استفاده كرده و خانه هوشمند خود را به راحتي كنترل نمايند.

خانه هوشمند خانه هوشمند

ريموت كنترل

اين ريموت پركاربر و دوست داشتني، هنر Control4 در سهولت استفاده از خانه هوشمند را به تصوير مي­كشد. به لطف استفاده از پروتكل بي­سيمZigBee  ، ريموت Control4 تمام بخش­هاي خانه هوشمند را، از هر نقطه منزل كنترل نموده و جايگزين تمام ريموت­هاي موجود در منزل مي­شود و كاربران نيازي به استفاده از ريمووت كنترل­هاي متعدد تجهيزاتي مانند تلويزيون، ماهواره،DVD Player  ، اسپليت، پرده برقي و … نخواهند داشت.

كليدهای قابل برنامه ريزی (Keypads)

كليدهاي قابل برنامه ريزي به كاربران، امكان اجراي انواع سناريوهاي از پيش تعريف شده را مي­دهند. به عنوان مثال قبل از خواب مي­توان با فشردن كليد سناريوي خواب شبانه، كليه تنظيمات بر روي سيستم روشنايي، سرمايش – گرمايش و… را طبق برنامه از قبل تعيين شده، انجام داد.همچنين اين محصولات استفاده كودكان و سالمندان را از خانه هوشمند بسيار آسان مي­سازند.

خانه هوشمند خانه هوشمند

سينمای خانگی هوشمند    ONE-TOUCH HOME THEATER

تجربه­ای باور نكردنی

لذت زندگي در يك خانه هوشمند، زمانيكه سينماي خانگي نيز بخشي از اين سيستم باشد، چندين برابر خواهد بود. كنترل كننده مركزي (قلب خانه هوشمند)، با قرارگيري در كنار تجهيزات سينماي خانگي، تمامي اين تجهيزات را به جزيي از خانه هوشمند تبديل مي­نمايد. ريموت شگفت انگيز Control4 سينماي خانگي را تحت كنترل خود در آورده و امكانات بي نظيري در اختيار كاربران قرار مي­دهد:

·        جايگزيني كليه ريموت­هاي موجود در منزل (تلويزيون، DVD Player، ويدئو،ضبط، ماهواره و…) با يك ريموت.

·        امكان كنترل تلويزيون از هر نقطه­اي از منزل به لطف پروتكل بي سيمZigBee .

·        قابليت به اشتراك گذاشتن كليه فيلمهاي موجود در منزل بر روي يك حافظه مركزي.

·        عدم نياز به  CDوDVD  متعدد براي نگهداري فيلم­ها در آرشيو.

·        امكان طبقه­بندي فيلم­ها براساس موضوع.

·        امكان مشاهده جلد فيلم­هاي طبقه­بندي شده از صفحات لمسي و تلويزيون.

·        قابليت خلق سناريوهاي دلخواه براي پخش فيلم.

·        و….

خانه هوشمند خانه هوشمند

پخش موسيقی هوشمند  MULTI – ROOM MUSIC      

لذت در خانه بودن

اگر علاقه­مند به تجربه­اي جديد در پخش موسيقي در فضاهاي مختلف منزل هستيد، حتماً اين بخش را بخوانيد. در خانه هوشمند Control4 كاربران اين امكان را دارند كه آلبوم­هاي متعدد موسيقي را بر روي يك حافظه مركزي ذخيره كرده و بر اساس خواننده، نوع آلبوم و ساير ويژگي­هاي مورد نظر طبقه­بندي نمايند. اعضاي خانواده در هر يك از فضاهاي منزل مي­توانند موسيقي­هاي مختلف را به صورت بي­سيم و همزمان دريافت نموده و از شنيدن آنها لذت ببرند:

·        قابليت به اشتراك گذاشتن كليه آلبوم­هاي موسيقي موجود در منزل بر روي يك حافظه مركزي.

·        امكان طبقه­بندي براساس نوع آلبوم، خواننده و ساير پارامترهاي مورد نظر.

·        امكان نمايش جلدهاي موسيقي در صفحات لمسي و تلويزيون.

·        امكان ارسال بي­سيم و عادي موسيقي به فضاهاي مختلف منزل.

·        قابليت پخش همزمان موسيقي­هاي مختلف در فضاهاي متعدد.

·        استفاده از سيستم پخش موسيقي در سناريوهاي مختلف (سناريوي بيدار شدن از خواب، زمان صرف شام، ورود مهمان و …)

·        امكان پخش موسيقي­هاي ذخيره شده در محصولات ipod Touch)  Apple ،iphone و….(

·        و…

خانه هوشمند خانه هوشمند

كنترل دمای هوشمند  ADVANCED TEMPERATURE CONTROL         

كوچك ولی پرتوان

ترموستات بي­سيم Control4، سيستم سرمايش-گرمايش را هوشمند ساخته و با ساير تجهيزات هماهنگ و يكپارچه مي­نمايد. اين محصول به انواع تجهيزات سرمايشي – گرمايشي ( كولر، رادياتور، فن كوئل، گرمايش از كف ، اسپليت و…) موجود در منزل متصل شده و با كنترلي هوشمند تاثير به سزايي در كاهش اتلاف انرژي مي­گذارد:

·        روشن كردن سيستم سرمايش-گرمايش منزل پيش از رسيدن به منزل يا ويلا.

·        تغيير هوشمند دماي محيط منزل با توجه به تغييرات دماي محيط بيرون.

·        فعال سازي سيستم­ با استفاده از ريموت كنترل يا صفحه لمسي.

·        برنامه­ريزي سيستم سرمايش- گرمايش براي روشن و خاموش شدن در ساعات معيني از روز.

·        تعريف سناريوهاي مختلف براي كليه تجهيزات سرمايشي- گرمايشي موجود در منزل.

·        و…

سيستم امنيتی يكپارچه SAFETY AND SECURITY    

راحتی خيال

Control4 براي ايجاد اطمينان خاطر بيشتر كاربران خود، سيستم امنيتي را نيز به گروه محصولات خود افزوده است.نكته مهم،قابليت هماهنگ شدن تجهيزات خانه هوشمند Control4 با سيستم هاي امنيتي موجود در منازل مي­باشد:

·        امكان فعال يا غيرفعال كردن سيستم دزدگير از ريموت كنترل، صفحات لمسي، تلويزيون و ساير واسط هاي كاربر Control4.

·        امكان مشاهده كليه دوربين­هاي امنيتي بروي تلويزيون و صفحات لمسي.

·        استفاده از سنسورهاي حركتي بي سيم و تعريف سناريوهاي دلخواه هنگام تشخيص حركت توسط سنسور.

·        استفاده از سنسورهاي دود بي سيم و تعريف سناريوهاي دلخواه در هنگام تشخيص دود توسط سنسور.

·        امكان بستن شير اصلي گاز و آب.

·        استفاده از سنسورهاي باز بودن درب و يا شكسته شدن پنجره.

·        و ….

خانه هوشمند خانه هوشمند

ساير تجهيزات الكتريكی    OTHER EQUIPMENTS

هماهنگي لذت بخش

كنار بخش هاي معرفي شده در بالا، ساير تجهيزات برقي موجود در منزل نيز امكان پيوستن به شبكه هوشمند Control4 را دارند:

·        كنترل انواع شير برقي.

·        امكان ايجاد آبياري هوشمند براي فضاي سبز.

·        امكان كنترل شير گاز منزل براي كاهش خطرات احتمالي.

·        امكان هوشمندسازي پرده­هاي برقي.

·        كنترل دماي آب استخر.

·        كنترل درب­هاي ريموت­دار پاركينگ.

·        و ….

ساختمان­های در حال ساخت

Control4 پيشنهادي مناسب براي سازندگان و پيمانكاراني است كه به دنبال تجهيز ساختمان خود به فناوري­هاي مدرن ساختماني هستند. در مراحل ساخت مي­توان به منظور استفاده از طيف محصولات تحت شبكه Control4، پيش بيني يك شبكه داخلي در ساختمان را نمود. ضمن اينكه پيش از رسيدن به مرحله نازك كاري ساختمان، فرصت مناسبي جهت تعبيه فضاي مورد نظر براي نصب برخي محصولات Control4 بر روي ديوار خواهد بود. با نصب سيستم هوشمند Control4 ضمن افزايش ارزش افزوده ملك، مزيت رقابتي مهمي براي ساختمان به وجود مي­آيد كه در هنگام فروش واحدها استقبال گشترده مشتريان را به دنبال خواهد داشت.

ساختمان­های ساخته شده

طيف گسترده محصولات بي­سيم، Control4 را آماده ورود به هر ساختماني نموده است. محصولات Control4 نياز به سيم كشي و بستر سازي ويژه نداشته و بسياري از پروژه­هاي Control4 در سراسر دنيا، در ساختمان­هاي ساخته شده انجام مي­پذيرد.

هتل­ها

در حال حاضر طيف وسيعي از لوكس­ترين هتل­هاي دنيا در حال تجهيز شدن به سيستم هوشمند Control4 مي­باشند. محصولات هوشمند Control4 امكان بهره­مندي از سيستم­هاي هوشمند روشنايي، سرمايش – گرمايش، پرده برقي، پخش فيلم و موسيقي و … را به ميهمانان ارائه مي­دهد، تا ضمن كاهش هزينه­هاي مصرف انرژي هتل، خاطره­اي به ياد ماندني را براي ميهمانان به ارمغان آورد.

رستوران­ها

مالكان رستوران­هاي زيبا و مجلل مي­توانند امكانات جديدي در رستوران خود عرضه نمايند. امكان پخش موسيقي­هاي مختلف براي فضاهاي مختلف رستوران، پخش فيلم و تصاوير مورد نظر بر روي LCD­ هاي رستوران، كنترل تمام كليدهاي برق با يك ريموت كنترل، امكان تنظيم پرده­هاي برقي بصورت خودكار و با توجه به شدت نور محيط، كنترل دوربين­هاي امنيتي و … همه از قابليت­هايي هستند كه با نصب سيستم Control4 به سادگي به اجرا در خواهند آمد. همچنين مي­توان جهت ارائه خدمات ويژه، برخي از تنظيمات مانند پخش موسيقي دلخواه در فضاهاي خاص رستوران را به مشتريان  VIPواگذار نمود.

سالن­های ورزش

امكان تجهيز سالن­هاي ورزشي از ديگر كاربردهاي سيستم هوشمند Control4 مي­باشد. كنترل هوشمند روشنايي ضمن ايجاد سهولت در استفاده از سيستم روشنايي، صرفه­جويي قابل ملاحظه­اي به همراه خواهد داشت. سناريوهاي بسياري در اين بخش قابل تعريف است. بعنوان مثال مي­توان برخي از چراغ­هاي سالن را نسبت به حضور افراد، حساس نمود تا در صورتيكه بخشي از سالن مورد استفاده قرار نگيرد، حداقل روشنايي ممكن براي آن محل در نظر گرفته شده باشد. با استفاده از سيستم هوشمند پخش فيلم و موسيقي، به سادگي مي­توان سيستم صوتي و تصويري سالن را كنترل نمود.

استفاده از سيستم امنيتي نيز راهكار ديگري براي مديريت هرچه بيشتر سالن­هاي ورزشي مي­باشد.

نمايشگاه­های محصولات لوكس (اتومبيل، مبلمان و …)

براي مشتريان چنين محصولاتي، تجربه­اي جديد از تماشاي محصولات در نمايشگاه، بسيار تاثيرگذار خواهد بود. زمانيكه مشتري به خودرو نزديك مي­شود، سيستم صوتي به معرفي ويژگي­هاي خودرو پرداخته و نورپردازي مناسب جهت نمايش بهتر خودرو به اجرا در مي­آيد. اين يكي از ده­ها سناريوي ممكن براي نمايشگاه­ها مي­باشد كه مي­توان از آن بهره­مند گرديد.

علاوه به كمك در فروش بهتر، صرفه­جويي در مصرف انرژي و افزايش ضريب امنيت در نمايشگاه، از ديگر مزاياي سيستم هوشمند  Control4 خواهد بود.

خانه هوشمند خانه هوشمند

خانه هوشمند خانه هوشمند

ایمیل  : info@hermeshome.ir

سایت : www.hermeshome.ir

تلفن   :

۰۱۳۳۳۳۶۵۶۸۴

۰۱۳۳۳۳۶۵۸۸۳

کارشناس فنی :

۰۹۱۱۸۳۱۳۵۵۹  باقرخواه

 آدرس : گیلان – رشت – کمربندی شهید بهشتی – روبروی وزارت صنعت ، معدن و تجارت – جنب بانک صادرات – طبقه سوم بانک مهر

1 دیدگاه

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

3 − دو =

پارس پندار پخش موسیقی هوشمند تجهیزات الکتریکی خانه هوشمند رشت سیستم یکپارچه امنیتی کنترل دمای هوشمند کنترل روشنایی کنترل4 گیلان
118iran
WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera