خانه هوشمند

خانه هوشمند

خانه هوشمند خانه هوشمند

سيستم تلويزيون تحت شبكه (IPTV)

نحوه عملكرد اين سيستم بدين صورت است كه تمامي آنتن­ها، آنتن­هاي ماهواره، DVD Player، كامپيوتر و…. به عنوان منابع اطلاع رساني و پخش تصاوير به يك ماژول مركزي كه در واقع سرور اصلي سيستم تلقي     مي­شود متصل مي­شوند.اين تصاوير كه از منابع مختلفي مي­تواند توليد شود، توسط اين ماژول مركزي از حالت­هاي مختلف (آنالوك و ديجيتال) تبديل به ديجيتال شده و سپس بسته بندي شده و بر روي شبكه كامپوتري ارسال مي­شوند.بنابراين برخلاف ساير سيستم­هاي آنتن مركزي فعلي، نياز به هيچ گونه كابل كشي كواكسيال نيست و به اين دليل كه اطلاعات بر روي شبكه ارسال مي­شود، مساله تضعيف و نويز نيز از بين خواهد رفت. در سمت گيرنده، مي­توان از دستگاههاي مختلفي براي ديدن تصاوير استفاده نمود.به عنوان مثال كامپيوترهايي كه به شبكه متصل هستند مي­توانند تصاوير تلويزيون را به صورت كامل مشاهده نمايند. براي اتصال تلويزيون هاي آنالوگ معمولي به اين سيستم، از يك مبدل استفاده مي­شود. اين مبدل از يك سو به شبكه كامپيوتري متصل شده و از سوي ديگر به تلويزيون متصل مي­گردد.بنابراين به راحتي با استفاده از اين مبدل مي­توان تلويزيون­هاي معمولي را به اين شبكه متصل نمود. از جمله قابليت­هاي اين سيستم به حالت دو طرفه بودن تلويزيون مي­توان اشاره نمود.بدان معني كه فردي كه در مقابل تلويزيون معمولي نشسته است مي­تواند با استفاده از ريموت كنترل اطلاعاتي را براي سرور مركزي ارسال نمايد.اين اطلاعات مي­تواند شامل سفارش غذا و يا سرويس خاصي باشد. همچنين مبدلي كه در پشت تلويزيون نصب مي­گردد داراي اين قابليت مي­تواند باشد كه موس و صفحه كليد به آن متصل شود.بنابراين در اين حالت استفاده كننده از تلويزيون معمولي مي­تواند بر روي تلويزيون خود و بدون نياز به كامپوتر از اينترنت هم استفاده نمايد.با استفاده از اين سيستم مي­توان تا حدود 11000 كانال را بر روي شبكه ارسال نمود.علاوه بر آن كه مي­توان از منابع ماهواره و يا آنتن تلويزيون تصوير پخش نمود، مي­توان با گذاشتن كامپيوترهايي كه بر روي آنها تعداد زيادي فيلم قرار دارد، بحث Video on Demand را نيز راه اندازي نمود. در اين حالت كاربر مي­تواند از ميان تعداد زيادي فيلم، يك فيلم را انتخاب نموده و مشاهده نمايد.

علاوه بر اين، مدير سيستم مي­تواند نظارت و كنترل كاملي بر كاربران داشته باشد.به عنوان مثال مي­توان بر اساس ميزان استفاده كاربران از تلويزيون از آنها شارژ دريافت نمود.

خانه هوشمند خانه هوشمند

از جمله قابليت­های سيستم  IPTV می توان به موارد زير اشاره نمود:

پخش شبكه های تلويزيونی همراه با كنترل زمانی آنها (Time Shifting Live TV)

قابليتPause نمودن، Stop كردن، عقب يا جلو بردن برنامه­ي در حال پخش (Forward / Rewind) و دسترسي به برنامه هايي كه يك هفته قبل پخش شده است،جزء ويژگي­هاي منحصر به فرد  مي­باشد. اتصال شبكه­هاي تلويزيوني ماهواره اي (DVB-S/S2) و زميني (DVB-T) با كيفيت ديجيتال (HD /SD) به اين سامانه، قابليت كنترل زماني را به بيننده اعطا خواهد نمود.

فيلم در خواستی((Video on Demand)VOD)

بر خلاف مدل­هاي قديمي و رايج تماشاي تلويزيون،VOD  اين امكان را به بينندگان مي­دهد كه از طريق منويي كه روي صفحه تلويزيون در اختيارشان قرار مي­گيرد فيلم دلخواه خود را از ميان بانكي وسيع انتخاب نمايند و با كيفيتHD به تماشاي آنها بپردازيد. اين بانك از راه دور و به صورت نامحدود قابل به روز رساني         مي­باشد.ويژگي منحصر به فرد VOD، ابزاري شگفت انگيز براي سرگرم شدن بيننده مي­باشد.

خانه هوشمند خانه هوشمند

موسيقی در خواستی ((Music on Demand(MOD)

براي پخش موسيقي ديگر نياز به هيچ وسيله جانبي نيست.IPTV اين امكان را به بيننده مي­دهد كه از طريق كنترل از راه دور تلويزيون خود به بانك متنوعي از انواع موسيقي­ها دسترسي داشته باشند. قابليت ايجاد Play List، دسته بندي و به روز رساني جزء امكانات ديگر اين ويژگي است.

اينترنت از روی تلويزيون (Internet on TV)

دسترسي به اينترنت بدون استفاده از كامپيوتر توسطIPTV  محقق مي­شود. بينندگان در هر لحظه از تماشاي تلويزيون مي­توانند آن را متوقف نموده از طريق يك كي­بورد بيسيم به اينترنت و ايميل­هاي خود دسترسي داشته باشند.اين ويژگي به خصوص در مواقع ضروري و همچنين افرادي از خانواده (همچون كودكان) كه ممكن است كامپيوتر شخصي نداشته باشند مفيد خواهد بود.

تبليغات (Ad Insertion)

IPTV پخش اتوماتيك و زمان بندي شده­ي تبليغات را ميسر مي­سازد. اين تبليغات كه قابليت تزريق از راه دور را دارا مي­باشند، هم مي­توانند متعلق به بخش­هاي مختلف ساختمان مانند رستوران باشند و هم تبليغات مناطق گردشگري اطراف، مراكز تفريحي- تجاري، رستوران­هاي شهر، صاحبان صنايع و غيره. نحوه­ي پخش نيز بدين گونه است كه در هنگام تماشاي برنامه توسط كاربر، در زمان­هاي مشخصي اين تبليغات براي وي همانند پيام­هاي بازرگاني صدا و سيما پخش مي­شوند.

نمايش صورتحساب(Bill Display)

امكان نمايش صورتحساب كاربر به صورت لحظه­اي ارزش افزوده­ي ديگر اين سيستم مي­باشد. از اين طريق كاربر در هر ساعت از شبانه روز روي تلويزيون اتاق خود به صورتحساب خود دسترسي خواهد داشت.

خانه هوشمند خانه هوشمند

خانه هوشمند خانه هوشمند

شرکت پارس پندار

تلفن: 3210931 – 0131

همراه: 09115556640 

آدرس: گیلان , رشت , روبروی اداره برق , ساختمان ملت , ط 2 , واحد1

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

پانزده − دوازده =

پارس پندار پخش تلویزیون خانه هوشمند رشت کنترل دما کنترل صدا گیلان موسیقی درخواستی
118iran
WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera